CWD läder

Sv: CWD läder

*delvis KL eller nåt :p *
CWD's träns e typ det sämsta jag sett i den prisklassen. min tränare har ett sånt. lädret e huur tjockt och klumpigt som helst. och stenhårt :mad: hatar de tränset verkligen. synd för de e väldigt snygga.
undrar och förbygeln e likadan? för ja hade tänkt köpa sån. träns oxå från början men nej, usch på de..
min CWD sadel hatar jag oxå.. :eek: man kan ju inte hoppa i den. ska återgå till Butet istället och köpa nya sadlar..

nu låter jag väldigt hatisk här känner jag men aa.. är inte alls imponerad av deras grejer faktiskt. hade hoppats på betydligt mer!

Alla är vi av olika åsikter. ;)

Jag har fått idel beröm för mitt träns av både tränare och stallkamrater. Mer än en har sagt att "det syns att det är ett kvalitétsträns...."!

Jag själv tycker det är ljusårsskillnad på detta jämfört med billigare varianter. Båda arbete och läderkvalitét är betydligt bättre och jag räknar kallt med att detta kommer att följa med till nästa häst och nästa och nästa and so forth. Kan tyvärr inte jämföra med Dyon, HG el dyl så jag aldrig ägt att kvalitétsträns tidigare.....

//Alice

jag vet.. hatar den verkligen :crazy: är jättestor i framvalvet, som en jäkla kloss. man ramlar ju automatiskt bak i sadeln av den.. :/ och när jag hoppar kommer jag knappt upp ur sadeln känns de som. och kan inte alls följa hästen i språnget.
nej usch! ska byta !

jo, men jag red bara lite på marken. hoppade aldrig. dum som jag var!

Vad har du för färg på din sadel? antar att färgerna på sadlarna är ungefär samma som på alla andra läderprodukter från CWD

vad jag vet fanns det bara en brun färg.. har aldrig sett en så ljus cwd sadel iaf vad jag kan komma ihåg.

Jag kom på en till fråga.

Storlekarna står ju i: 1,2,3,4

Vilka storlekar motsvarar dom? är det ponny, cob, full, x-full? eller?

puttar upp

Det är fortfarande välkommet att lägga in bilder :angel:

Pollan: var din förbygel lika ljus som Miss sixtys när din var ny?

LLaika: Har din kompis haft sin förbygel länge på bilderna, eller är den ny/ganska ny på bilderna?

Blir den ljusa förbygeln mörkare än den här sadeln?

19685053.jpg

Senast ändrad:

nej min var inte så ljus som Miss Sixtys. Och inte mörkbrun utan mellanbrun :D

nja, jag tror hon köpte den i slutet av hösten för då köpte hon sin cwdsadel. och jag tror inte att den är inoljad, hon är inte riktigt den typen :angel:

Okej, har du puttsat och använt ditt träns mycket? :)

Används varje dag i drygt 1 mån. Tvättas efter varje ridtur och fettas in ung 1 g/vecka. Det VERKAR som att det inte mörknar speciellt mycket mer nu. Hoppas innerligt att det är så för det är SKITSNYGGT som det är just nu! :love:

//Alice

Okej :)

Skulle jag möjligtvis kunna få be dej om att ta ett kort på tränset nu, så jag får se hur färgen ser ut nu när det är använt ordentligt :bow: :D

Du verkar ju vara som jag oxå, snålar inte med att tvätta läderprodukterna, och fetta in dom :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 633
Senast: Hedinn
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: EZMK
·
Tjatter ”En gång för länge sedan fanns det en liten flicka, som alla tyckte mycket om, men mest av alla hennes mormor. Hon skulle kunna ge detta...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
19 009
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 583
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar