Men varför skulle man testa de som inte är allvarligt sjuka?
Ett test gör ingen skillnad för individen, stanna hemma tills du är symptomfri.
Testen kostar dessutom en del pengar, använd dem till de som behöver.
Ja, är man sjuk liknande en normal förkylning som man kan sköta själv hemma är det ju inte så viktigt att veta om det är covid-19 eller en vanlig förkylning... man lär känna sig lika kass oavsett vad viruset heter och göra det man kan för att inte smitta andra.
Som svar på era inlägg så kan jag tala om att jag är typ 100% säker på att jag själv är smittad. Jag och sambon hade ont i halsen en (1) dag. Inte mkt, utan bara litegrann. Dagen efter så kändes det lite tungandat. Inte jobbigt på något sätt, men jag märkte att jag satt och suckade mer än vanligt och hade ett lätt tryck över bröstet. Jag är lika pigg som vanligt. Hostar inte, har inte feber. Ev något lös i magen (jag är hård i vanliga fall, och är nu "normal").
Men när jag igår gick en rask promenad med hundarna så upptäckte jag att jag inte kunde prata med sambon undertiden utan att dra efter andan med jämna mellanrum.(Det behövs annars ett hyfsat joggtempo för att det ska hända). Jag är alltså HELT symptomfri i övrigt. Någon som inte har för vana att gå raska promenader, eller träna på annat sätt skulle inte märka att de var sjuka alls. Min onda hals var i lördagskväll.
Jag är en potentiell stor smittspridare eftersom jag har så otroligt lindriga symptom att jag egentligen måste ge mig ut och motionera för att se om andningen är påverkad.
Att det inte är förkylning vet jag, för jag blir helt däckad av varenda förkylning.
Både jag och sambon har samma symptom, han var en dag före mig med sin onda hals.
Jag har, som tur är, hållt mig hemma. Men hur många andra hade gjort det när man inte känns sig sjuk överhuvudtaget?
Det blir väldigt många potentiella smittspridare som inte ens vet att de är sjuka om man inte testar allmänheten.
Och min nästa fråga; hur tusan ska jag veta när jag är frisk?!
Du kanske skulle kolla upp bättre innan du sprider infon om att det görs färre tester, att man lägger om vilka som testas innebär inte att det blir färre testade totalt.
Ja, helt rätt. Fel ordval av mig. Jag ber om ursäkt!
Men kontentan är fortfarande densamma. Man har ingen aning om hur många smittade vi har i samhället.