Precis så troligen är det väl några stycken som vårdas just nu för någon/några har förhoppningsvis blivit bättre och fått flytta från intensiven också.De som dött har sannolikt blivit vårdade på IVA. Åtminstone de flesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis så troligen är det väl några stycken som vårdas just nu för någon/några har förhoppningsvis blivit bättre och fått flytta från intensiven också.De som dött har sannolikt blivit vårdade på IVA. Åtminstone de flesta.
Det testas mindre, ja. Endast sjuksjukvårdspersonal och människor som behöver sjukhusvård testas. Övriga får vackert gissa sig fram och hålla sig hemma när de har symptom.Fortfarande testade? Du får det att låta som det testas mindre?
Det sker lika många tester som tidigare. Men man har övergått till att bara testa de som man kan misstänka är sjuka samt vårdpersonal och andra viktiga.
Enstaka dygn innan är ju också lägre än dygnet innan, vilket var vad som diskuterades. Inte den totala trenden.Ja precis. Det sjönk samma dag som de slutade provta. Det är ju inte konstigt, och säger egentligen ingenting.
Jag har inte påstått något sådant som du skriver. Läs gärna inläggen du citerar innan du svarar så behöver det inte bli så fel i dina inlägg.Var har du fått det ifrån att ingen under 60 skulle behöva intensivvård då du uppenbarligen vill korrigera den uppgiften? De yngre har större chans att klara sig däremot.
Man har väl hela tiden gjort olika prioriteringar gällande vilka som testas?Det testas mindre, ja. Endast sjuksjukvårdspersonal och människor som behöver sjukhusvård testas. Övriga får vackert gissa sig fram och hålla sig hemma när de har symptom.
Aha, jag förstår. De äldre i min närhet är mer som pappa, de förstår allvaret men ja... de har varit med om så mycket att de inte tänker hetsa upp sig för något litet virus men naturligtvis vidtar lämpliga åtgärder.
Nej. Den högsta stolpen är den dagen alla testade. Dagen efter gick siffran ner. Då hade Stockholm slutat testa.Enstaka dygn innan är ju också lägre än dygnet innan, vilket var vad som diskuterades. Inte den totala trenden.
Vi på naturbruk har en hel del huvudbry hur vi ska kunna ge framför allt treorna de praktiska moment som inte är gjorda. Svårt att mjölka kor på distans.
Detta gäller förstås alla praktiska program.
Blandar vi ihop färre och mindre?Det testas mindre, ja. Endast sjuksjukvårdspersonal och människor som behöver sjukhusvård testas. Övriga får vackert gissa sig fram och hålla sig hemma när de har symptom.
min mentala hälsa är på upphällningen då det är sjukt stressigt på jobbet pga hysterin runt coronaAtt inte hetsa upp sig tycker jag låter klokt. Vi behöver ju komma ur detta med den mentala hälsan i behåll också.
Mina besparingar har minskat med 20 %, men eftersom jag inte behöver dem på 15-20 år så sparar jag bara mer. Man får försöka tänka att en dag är detta en historia att berätta för yngre. ”Och sen förstår du, så tog allt toapapper slut. Fast vi hade inhemsk produktion.”
Enligt FHM testades om det var ca 5000 pers vecka 10 och 9500st vecka 11. Är det att testa färre?Det testas mindre, ja. Endast sjuksjukvårdspersonal och människor som behöver sjukhusvård testas. Övriga får vackert gissa sig fram och hålla sig hemma när de har symptom.
Jag är just nu mest stressad över om lärplattformarna kommer fungera. it´s Learning var redan i går mer än lovligt seg.Jag förstår det. Vi har direktiv om att avsteg från kursplan kan behöva göras, men det behöver i så fall beslutas i fakultetsnämnderna. Jag antar att även gymnasieskolorna kan behöva genomgå likande procedurer.
För de programstudenter som jag ansvarar för är det största problemet att det kommer bli svårt att genomföra vissa uppsatser som planerat (och i vissa fall redan påbörjat). Observationsstudier kommer t.ex, vara i princip omöjligt att genomföra, så vissa kommer få justera sina upplägg helt - vilket givetvis skapat stress hos berörda studenter.
Alla som man trodde skulle kunna vara smittade testade man. Här missades säkerligen ett stort antal symptomfri personer. Men det var ändå betydligt fler som testades.Man har väl hela tiden gjort olika prioriteringar gällande vilka som testas?
Jag har inte koll på några siffror för antal testade men jag har uppfattat att man, precis som innan, försöker hushålla med resurser och testmaterial bara.
Man har väl aldrig testat alla med symptom?
Hälften av de smittade, dvs 17 personer, hade inga symptom vid första testet. Vid det andra testet hade de flesta hunnit utvecklat symptom, men 6 uppvisade fortfarande inga symptom.Hälften av de smittade hade inte några symtom.
Att inte hetsa upp sig tycker jag låter klokt. Vi behöver ju komma ur detta med den mentala hälsan i behåll också.
Mina besparingar har minskat med 20 %, men eftersom jag inte behöver dem på 15-20 år så sparar jag bara mer. Man får försöka tänka att en dag är detta en historia att berätta för yngre. ”Och sen förstår du, så tog allt toapapper slut. Fast vi hade inhemsk produktion.”
Men har du siffror att visa upp på att det görs färre tester?Alla som man trodde skulle kunna vara smittade testade man. Här missades säkerligen ett stort antal symptomfri personer. Men det var ändå betydligt fler som testades.
Nu kanske vi pratar om olika saker. Jag menade att det inte behöver vara så bökigt att stanna hemma mer. Inte tvärt om.För min pappa var det bökigt att ta sig till vårdcentralen. Jag sa ingenting om "alla" i mitt inlägg, eller hur? Men jag vet att flera äldre (en del i saligt minne) i min närhet anser att sådant är bökigt. Det betyder inte att de inte inser riskerna med att låta bli tex vaccineringar men att de är villiga att ta chansen.
Det kanske är svårt för någon som inte haft närmare dagligt kontakt med äldre att förstå.
Fortfarande testade brett menar jag, trodde det hängde kvar av diskussionen från innan.Fortfarande testade? Du får det att låta som det testas mindre?
Det sker lika många tester som tidigare. Men man har övergått till att bara testa de som man kan misstänka är sjuka samt vårdpersonal och andra viktiga.