Jag har inte fördömt något alls, utan hade synpunkter på att man inte kunde vara turist närmare.Det är intressant att läsa detta på hästforumet Buke. För i ärlighetens namn - hur hållbart är det med alla hobbyhästar? Mycket foder som skulle kunna ätas av produktionsdjur eller människor, transporter på fossila bränslen till hobby-träning, läkemedel som sedan gör köttet oanvändbart och måste eldas upp, en galen konsumtion av tillbehör. Bland annat.
Hobbyryttare bör väl i så fall också hållbarhetsanpassa eller avstå i hög grad. Att hästar rids i snitt en timme om dagen är slöseri. Hästpol för hobbyryttare? Ridskola finns. Det är väl ingen skillnad? Eller är det? Jo, det tror jag. Precis som det är skillnad på olika resmål.
Det är så enkelt att sitta och fördöma det som inte intresserar en själv.
Jag tycker att vi alla måste fundera över kring hur vi vill prioritera det lilla utrymme vi har. Och då är långa flygresor något man i princip inte kan göra mer än sällan. Så ja, jag håller med om att det bara är total nöjesbelastning som man har ansvar för. Flygresor tas upp eftersom det är det mest extrema privatpersoner står för, men därefter kommer en hel radda andra saker.
Men igen OT. När det gäller covid spelar inte transportsätt någon stor roll.