Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skidskytte i Slovenien körs utan publik och kommentatorerna från VM sitter i karantän eftersom VM gick i Italien
Men alltså alla tävlande med entourage var ju också på VM i Italien :confused:
 
Jag såg en lapp på jobbet idag att vi måste ringa till ett företag när vi ska lossa/lasta då vi inte får gå in i deras lokaler pga smittrisk. Det som fick mig att börja tänka är hur funkar det när de anställda är på t ex. Ica och handlar och träffar massa folk, för att inte tala om eventuell familj osv, som är på sitt håll. Om det där verkligen funkar? Blev riktigt fundersam.
 
Jag såg en lapp på jobbet idag att vi måste ringa till ett företag när vi ska lossa/lasta då vi inte får gå in i deras lokaler pga smittrisk. Det som fick mig att börja tänka är hur funkar det när de anställda är på t ex. Ica och handlar och träffar massa folk, för att inte tala om eventuell familj osv, som är på sitt håll. Om det där verkligen funkar? Blev riktigt fundersam.

Det funkar givetvis inte att göra så på ica, alla jobb har lite olika villkor, det kanske är överdrivet men smittspridning går ju på två håll, ni minskar risken både att smitta och sprida smitta.
 
Jag såg en lapp på jobbet idag att vi måste ringa till ett företag när vi ska lossa/lasta då vi inte får gå in i deras lokaler pga smittrisk. Det som fick mig att börja tänka är hur funkar det när de anställda är på t ex. Ica och handlar och träffar massa folk, för att inte tala om eventuell familj osv, som är på sitt håll. Om det där verkligen funkar? Blev riktigt fundersam.

Givetvis minskar risken ju mindre folk umgås med andra och ju mindre de rör sig mellan folk/platser. Eller hur menar du?
 
Det funkar givetvis inte att göra så på ica, alla jobb har lite olika villkor, det kanske är överdrivet men smittspridning går ju på två håll, ni minskar risken både att smitta och sprida smitta.
Nu tror jag du missförstod mig, jag menade de som jobbar på det företaget (där vi inte får gå in) när de är och handlar på t ex. Ica, som inte har samma system. De träffar då på folk, sen går de hem, träffar sin familj och åker till jobbet dagen därpå. Det jag funderar på är hur smittskyddet på det företaget funkar egentligen, då de anställda knappast lär bara va på jobbet, de har ju en fritid också eller sitter de inlåsta i sitt hem. Försöker få grepp på det rent praktiskt hur det går till. Ju mer jag tänker på det känns det som det finns kryphål i det där smittskyddet. :/
 
Fruktansvärt onödigt att gå emot UD desssutom .

Jag kan förstå det ur en aspekt. Han behöver ju tjäna pengar han också. Utan jobb går ju företaget omkull och han står utan inkomst.

Samtidigt tycker jag ju rent allmänt att det borde gå att skjuta på jobbet, att kunden borde fatta och det vl finns andra jobb osv.

Sen vet jag inte om det går eller inte går emot UD? De avråder från ej nödvändiga resor. Men vad är en nödvändig resa?
 
Jag kan förstå det ur en aspekt. Han behöver ju tjäna pengar han också. Utan jobb går ju företaget omkull och han står utan inkomst.

Samtidigt tycker jag ju rent allmänt att det borde gå att skjuta på jobbet, att kunden borde fatta och det vl finns andra jobb osv.

Sen vet jag inte om det går eller inte går emot UD? De avråder från ej nödvändiga resor. Men vad är en nödvändig resa?

Det går emot UD att resa till Norra Italien pga Corona nu ja. För mig är det en bra anledning att ta fasta på. Vad sen folk ändå gör är ju upp till dem precis som du skriver.
 
Ah okej. Funderat på när det ska komma uppgifter från Italien om dödsfallen, får börja på DN då. :)

Finns säkert var de fåttt det från - men som sagt, jag har inte förkovrat mig vidare utifrån att jag läste det i morse och DN är en rätt seriös förmedlare enligt mig. Dela gärna om du ”gräver vidare” såklart 😄
 
Det går emot UD att resa till Norra Italien pga Corona nu ja. För mig är det en bra anledning att ta fasta på. Vad sen folk ändå gör är ju upp till dem precis som du skriver.

Fast nu undvek du frågan vad är en nödvändig resa? UD avråder från ej nödvändiga resor till området som är aktuellt. Men vad är eg en nödvändig resa? Att en semesterresa eller nöjesresa inte är det är ju självklart. Men vad är eg nödvändigt?

Frågan är alltså allmän, även om det säkert finns en massa olika tolkningar.
 
Fast nu undvek du frågan vad är en nödvändig resa? UD avråder från ej nödvändiga resor till området som är aktuellt. Men vad är eg en nödvändig resa? Att en semesterresa eller nöjesresa inte är det är ju självklart. Men vad är eg nödvändigt?

Frågan är alltså allmän, även om det säkert finns en massa olika tolkningar.

Nej jag ”undviker” inte frågan. Jag har inget svar om vad som är nödvändigt eller inte för en enskild individ. Det är väl inte konstigt ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 888
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp