Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns inget läkemedel som dödar viruset men däremot behandlar man symptomen. Lunginflammation behandlas väl med antibiotika eller är jag helt ute och cyklar?
Det beror ju på om man får lunginflammation som är orsakad av virus eller av bakterier.
Som jag har tolkat det här så kan man få lunginflammation som typ en del av sjukdomen och därmed av viruset och då hjälper inte antibiotika.
Inte som när man får influensa och därefter som en följdsjukdom kan få lunginflammation av bakterier. Då behandlas ju inte influensan utan lunginflammationen.
 
Det beror ju på om man får lunginflammation som är orsakad av virus eller av bakterier.
Som jag har tolkat det här så kan man få lunginflammation som typ en del av sjukdomen och därmed av viruset och då hjälper inte antibiotika.
Inte som när man får influensa och därefter som en följdsjukdom kan få lunginflammation av bakterier. Då behandlas ju inte influensan utan lunginflammationen.
Som jag förstått så ges antibiotika även vid viruslunginflammation för att de som följd även drabbas av bakterieinfektion.
 
Det här med stoppade direktflyg till Sverige. Gör det inte bara att folk reser med mellanlandning istället? Så länge det går något flyg från det drabbade området?
 
Det här med stoppade direktflyg till Sverige. Gör det inte bara att folk reser med mellanlandning istället? Så länge det går något flyg från det drabbade området?
Nja, en del gör säkert det, men många blir säker glada när de får pengarna tillbaks (jag antar att man får det) utan att behöva avboka och ytterligare andra tänker sig nog för innan de bokar något annat flyg. Jag antar att fler länder kan förla efter och då kan det bli svårt att hitta något flyg alls.

De som vill hem till Sverige söker sig givetvis andra vägar om det inte går att flyga.
 
Nja, en del gör säkert det, men många blir säker glada när de får pengarna tillbaks (jag antar att man får det) utan att behöva avboka och ytterligare andra tänker sig nog för innan de bokar något annat flyg. Jag antar att fler länder kan förla efter och då kan det bli svårt att hitta något flyg alls.

De som vill hem till Sverige söker sig givetvis andra vägar om det inte går att flyga.
Behövs ju inte många som inte klarar av att tänka mer än näsan räcker.

https://www.svt.se/nyheter/sa-talar-de-som-inte-bryr-sig-om-ifall-de-smittar-andra
 
Fast om man behöver antibiotika så är det svårt att sitta hemma
Men idag med alla kry appar och hemleverans från apotea behöver man ju inte gå ut Man borde väl till och med kunna skicka prover eftersom det bara handlar om näs svabb
Mat kan man också få mat hemlevererat det är så mycket lättare att hålla sig själv i karantän idag om man vill
 
Nu befarar man okontrollerad spridning i Alsace, Frankrike. Människor har insjuknat efter en kyrklig sammankomst 17-21 februari. Med andra ord har viruset härjat runt där bra mycket längre än man vetat och det finns ingen möjlighet att smittspåra. Arbetspendlingen från Alsace till Schweiz är omfattande. Schweizarna har skollov kring dessa veckor. Schweizarna reser mycket.

Hur många okontrollerade härdar finns det inte redan? Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte redan är allmänt spritt i Sverige.
 
Men idag med alla kry appar och hemleverans från apotea behöver man ju inte gå ut Man borde väl till och med kunna skicka prover eftersom det bara handlar om näs svabb
Mat kan man också få mat hemlevererat det är så mycket lättare att hålla sig själv i karantän idag om man vill

För att diagnostisera lunginflammation behöver man väl göra lungröntgen.
 
För att diagnostisera lunginflammation behöver man väl göra lungröntgen.
Ja det är nog sant men jag tänkte på provtagning för Corona viruset det är väl bara nässvabb
De som blir rejält sjuka bör väl ringa ambulans om det nu finns några ambulanser som hämtar potentiella Corona smittade eller om alla börjar vägra :meh:
Kan inte släppa att en ambulansförare vägrade att hämta en patient då tycker jag definitivt man har fel jobb
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 897
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp