Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men idag med alla kry appar och hemleverans från apotea behöver man ju inte gå ut Man borde väl till och med kunna skicka prover eftersom det bara handlar om näs svabb
Mat kan man också få mat hemlevererat det är så mycket lättare att hålla sig själv i karantän idag om man vill
Det beror på var man bor. I alla fall såna där färdiga matkassar. Men det kanske går att få hemleverans på sånt man klickar ihop själv.

Edit: tvåa eller trea på bollen :p.
 
Nu befarar man okontrollerad spridning i Alsace, Frankrike. Människor har insjuknat efter en kyrklig sammankomst 17-21 februari. Med andra ord har viruset härjat runt där bra mycket längre än man vetat och det finns ingen möjlighet att smittspåra. Arbetspendlingen från Alsace till Schweiz är omfattande. Schweizarna har skollov kring dessa veckor. Schweizarna reser mycket.

Hur många okontrollerade härdar finns det inte redan? Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte redan är allmänt spritt i Sverige.
Finns säkert fler smitthärdar, men många blir nog inte så dåliga att de tänker Corona.
 
Nu befarar man okontrollerad spridning i Alsace, Frankrike. Människor har insjuknat efter en kyrklig sammankomst 17-21 februari. Med andra ord har viruset härjat runt där bra mycket längre än man vetat och det finns ingen möjlighet att smittspåra. Arbetspendlingen från Alsace till Schweiz är omfattande. Schweizarna har skollov kring dessa veckor. Schweizarna reser mycket.

Hur många okontrollerade härdar finns det inte redan? Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte redan är allmänt spritt i Sverige.
var finns den informationen?
 
Hade lunginflammation för snart ett år sedan, fick diagnos (och antibiotika) utefter kliniska symptom, CRP och auskultation. Som jag förstått det röntgar man endast om ovan nämnda inte ger en entydig bild. Röntgenstrålning är inget vi ska exponeras för lättvindigt, kan diagnos ställas utan ska man inte röntga. Av strålskyddsskäl.

Ja det är såklart en avvägning och beror väl helt på fynd. Man ska inte röntga i onödan liksom att man inte ska skriva ut antibiotika i onödan.
 
Nu har jag börjat hosta och har ont i halsen, förhoppningsvis bara en vanlig förkylning men folk har kollat lite snett på mig när jag hostat till i affären. Hostar såklart i armvecket och försöker såklart att inte hosta när någon är i närheten. Ska nog hålla mig från affären på ett tag.
 
Vad vet du om det?

Jag noterar att insjuknandet i corona i november går utanför allmän uppfattning om när viruset började spridas. Liksom att det är intressant att tidningen skriver corona som om det var bekräftat. Om corona bröt ut tidigare än uppgett eller om han hade någon annan infektion än corona lär vi aldrig få veta.
+ @Sporthorse
Jag skulle ta allt från Daily Mail med ungefär fyra ton salt. De är verkligen de sämsta av de sämsta (möjligtvis på delad plats med The Sun) vad gäller tidningar i UK och är ökända för att överdriva och fabricera för att skapa dramatik. Jag skulle aldrig i hela mitt liv använda någon av deras artiklar som någon sorts källa till pålitlig information.
Är det någon som vet varför folk i andra länder bunkrar toapapper som galna? 🤔
Det är väl som med all annan bunkring, folk är rädda att de ska bli isolerade i sina hem och laddar därför upp med extra varor som kan tänkas behövas.
 
Blev sjuk i november, det tycker jag är det mest intressanta. Corona eller inte är väl inte fastställt? Men troligt såklart.

Han skriver så här:

"Day 52: A notification from the hospital informs me that I was infected with the Wuhan coronavirus. "

De första fallen i Wuhan är ju från början av december så han är väl ett av dem.
 
Nu har jag börjat hosta och har ont i halsen, förhoppningsvis bara en vanlig förkylning men folk har kollat lite snett på mig när jag hostat till i affären. Hostar såklart i armvecket och försöker såklart att inte hosta när någon är i närheten. Ska nog hålla mig från affären på ett tag.
Jag har varit förkyld med halsont och hosta till och från sen december. Sannolikheten för en vanlig förkylning än Corona är rätt stor.
 
Ja det är nog sant men jag tänkte på provtagning för Corona viruset det är väl bara nässvabb
De som blir rejält sjuka bör väl ringa ambulans om det nu finns några ambulanser som hämtar potentiella Corona smittade eller om alla börjar vägra :meh:
Kan inte släppa att en ambulansförare vägrade att hämta en patient då tycker jag definitivt man har fel jobb
Ambulanspersonal har rutin och utrustning för att hantera smittsamma sjukdomar sen vet jag inte om man har en speciell rutin just för corona. Och ja, vägrar man att jobba med smittsamma sjukdomar är ambulanspersonal inte ett idealiskt yrke.
 
Nu befarar man okontrollerad spridning i Alsace, Frankrike. Människor har insjuknat efter en kyrklig sammankomst 17-21 februari. Med andra ord har viruset härjat runt där bra mycket längre än man vetat och det finns ingen möjlighet att smittspåra. Arbetspendlingen från Alsace till Schweiz är omfattande. Schweizarna har skollov kring dessa veckor. Schweizarna reser mycket.

Hur många okontrollerade härdar finns det inte redan? Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte redan är allmänt spritt i Sverige.

Nu har Schweiz två fall av Corona som spåras till den kyrkliga sammankomsten i Alsace.
Bekfräftat av myndighet https://www.gd.bs.ch/nm/2020-coronavirus-fuenf-neue-positive-faelle-in-basel-stadt-gd.html. @Hippocampus
 
Jag och ett gäng skyddsombud här på företaget är inbokade på en mässa och konferens i Göteborg nästa vecka - så nu sitter jag och väntar på besked från högre ort om vi får åka eller inte. Företaget har gått ut med kraftiga restriktioner kring utlandresor, men har ännu inte sagt nått om inrikes resor. Men det kan vara för att det inte kommit upp än, så vi får se under dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 896
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp