Copyright på foton

Sv: Copyright på foton

jag brukar ju fota åt andra när dom vill det, men ska dom lägga ut bilder så ska det stå att jag är fotografen helt enkelt..
 
Sv: Copyright på foton

bara för att man får en bild tillsänt sig får man inte använda den som man vill.
att ha den på hemsidan räknas som publicering och är inte ok utan vidare.

det är ju tom så att man får fotografera allt, men inte publicera vissa saker utan godkännande.
 
Sv: Copyright på foton

Om jag har tagit en bild på min dotter och hennes pappa snor den , kan jag anmäla honom då?

Just pga honom skriver jag mitt namn mitt på alla hennes bilder ( som kan komma i hans händer, originalet har jag kvar för mig själv och andra som inte snor bilder).
 
Sv: Copyright på foton

lägger till

däremot så gäller Copyrighten på foto av ett djur då du skapat en bild av det..
visst är det väl så det är menat?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 021
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 881
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 087
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp