Grattis
@Pancakes både till positiva besked på kliniken och flytten
hoppas att ni kommer trivas bra på nya stället också! Lyckades du hitta ett bra med ridhus också eller fick det bli utan?
På lördag ska jag kolla på en annan häst. Zimba är inte till salu men har fått kontakt med en jättetrevlig kvinna som söker en ponny som Zimba, pigg, vaken och arbetsam eftersom hon gillar att träna och vara med på mycket. Istället så har hon min drömhäst.. Ett tryggt stabilt robust kallblod som inte hetsar upp sig i onödan och tar livet med ro. Det är mycket som ska stämma för oss båda men om allt går vägen så blir det ju då kanske ett byte.
Det kommer vara fruktansvärt sorgligt om det blir av men ändå det rätta för alla inblandade. Zimba tycker att det är så kul att träna och han kan bli en superponny i rätt händer men hos mig blir han bara tillbaka hålld. Vilket gör honom frustrerad och jag får dåligt samvete och kan inte riktigt njuta av mina lugna skogsturer eftersom jag vet att han vill/behöver mer. Men det är tungt eftersom han är otroligt snäll och mysig.
Känner även att mitt intresse börjar gå åt brukskörningshållet(har en kompis som ägnar sig en del åt det) och då är ju Zimba helt fel häst. Vill ha något mer robust som alla kan rida och som jag framförallt känner mig trygg på.
Men vi får se, blir det inget av det här så blir han nog kvar ändå..
Tror att köpet med Zimba gick alldeles för fort. Först hade jag bråttom eftersom min andra ponny blev så hastigt ensam när zacke dog och samtidigt så var jag tvungen att snabbt bestämma mig för Zimba då det fanns andra köpare på kö. Trodde nog i paniken att jag skulle kunna få en ny Zacke
men dom här 3åren har ju ändå lärt mig grymt mycket och jag har lyckats rida in honom helt på egen hand vilket känns bra