Cockerpojke på 8mån biter sönder tapeterna

Sv: Cockerpojke på 8mån biter sönder tapeterna

Gör en hörna till hunden på kontoret, ett krypin (eller större) där han är avskärmad från att se genom alla fönster och hålla koll på alla.

Ta under en period allt det "roliga hundlivet" i små delar under helgerna istället, och låt honom ha "tråkigt" och vila på vardagskvällarna. Se om det blir bättre.

Kan husse hitta något sätt för att ändra sin egen stämning inne på kontoret?

Till slut, så märker jag även på min hund att han tycker det är jobbigare att bli lämnad gång nr 2 samma dag, än de normala max en gång.

Ska ni börja om med ensamhetsträningen (vilket det låter som att ni måste) kan ni inte lämna hunden ensam några timmar på kontoret när husse är på möte samtidigt. Kan någon kollega göra hunden sällskap under mötena?

Försök hitta dagmatte, det låter som att det är enda lösningen på era problem, speciellt om du egentligen inte vill ha honom på kontoret som ni bestämt.
Å andra sidan, hur mycket kommer du vara hemifrån när du börjar plugga i höst? Vanligtvis är man ju inte schemalagd hela dagarna.

Tillägg: Har man inte möjlighet att ge hunden ett bra liv (nu pratar jag i allmänhet, inte bara om ert fall) så är det bäst att omplacera den. Dock tycker jag att man ska prova alla tänkbara lösningar först om man egentligen vill ha kvar hunden.

Han har ett eget krypin, men det hjälper inte,..folk kommer fortfarande in där stup i kvarten och dizel får ingen ro. Husse hade kunnat tagga ner sin energi men med den arbetsmiljön och folket som kommer in heeeela tiden så försvinner inte enrgin.. han kan inte be dem att inte komma in på kontoret.. han är trots allt chef och måste vara tillgänglig där..
Att bli lännade flera gånger under dagen kan husse heller inte påverka då det är mycket spring hit och dit, på möten och andra ärenden.. och Dizel han sitter själv på kontoret ganska ofta, ibland 4-5 timmar.. och då har han bitit mer i väggen.. så han verkar inte gilla det..

Jag kommer att vara schemalagd hela dagarna, från 8:00-15:00 men det är på en annan ort så resan tar 1,5 timma dit..och 1,5h hem..

det jag väger mellan nu är: kontor +resa= 10h om dagen...komma hem, äta, kissa.. någon längre promenad, ligga i hallen och tugga på ben...

eller: vara hemma i ett hus/villa med trädgård,..en husse eller matte som är hemma större delen av dagen/alternativt har intresse för spårning/jakt.. kunna springa ute i trädgården, ligga under ett träd, luckta på blommorna..

efter närmare eftertanke är ju det ett sånt liv jag skulle vilja kunna ge honom men kan inte.. och värre blir det när jag ska plugga på annan ort och flytta dit om ev 1,- 1,5 år..

känns fel att ha kvar honom för att JAG vill.. dizel har verkat vädligt låg sedan husse haft med honom dagligen.. han viftar inte lika mkt på svansen,.. sitter mest och bara "glor" på oss.. kastar man en leksak till honom hemma så hämtar han den en 2-3 gånger sen tar han den och lägger sig ner.. då vill han inte mer.. ingen energi har han... men i uppfödarens trädgård.. ja där leker han hej vilt.. och viftar på svansen..

hej
håller med många andra som har svarat att lösningen på problemet i längden är att börja om med ensamhetsträningen, men precis som du säger, det löser ju inte situationen som finns NU. och då finns några olika alternativ.
1: lämna bort hunden. inte så kul för dig, men krasst sett så bryr sig hunden oftast inte speciellt mycket, bara nya hemmet är ok.
2: hitta ett sätt att dämpa hunden på husses jobb, eftersom det verkar vara där han stressar upp ordentligt. begränsat område (kompostgaller, inte stort utan 4 st, och stort "fyande" el liknande om han försöker ta sig ut, borde inte ta många minuter innan han fattar att "här ska jag tydligen vara, bäst att vila", och det går att "träna" hemma enkelt), cesars no touch no talk no eye-contact kan mycket väl funka, det fungerar ju för er hemma när ni kommer hem, så varför skulle det inte fungera på jobbet. ett tuggben eller något annat han tycker är rogivande att tugga på som sysselsättning under dagen (inte leka, lek=uppstressande).
3: dagvistelse hos någon annan. går alltid att hitta, men det är ju en fråga om huir krångligt det blir, och om man är beredd att göra sig det omaket att stiga upp några minuter tidigare för att hinna lämna av hunden någon annanstans. och så kostar det ju en slant också, men om hunden är nöjd så är det, iaf för mig, värt det (men så har jag också ett heltidsjobb men bra betalt).

dina tankar om att hunden kommer att fästa sig vid någon annan om den är på dagis eller hos dagmatte/-husse förstår jag fullständigt. jag hade samma tankar när vi fick börja lämna valpen hos svärmor om dagarna när både jag och min kille jobbade. hundar har obegränsat med kärlek, och bara för att de börjar fästa sig vid någon annan innebär INTE att hunden älskar DIG mindre. visst, är den hos någon annan kan den få lära sig andra regler, som du kanske inte håller med om fullt ut, men man får helt enkelt anpassa sig för hundens bästa. om du tänker på det rent tidsmässigt så kommer ju du att spendera precis lika mycket tid med hunden oavsett om den är hemma i lägenheten om dagarna jmf med om den är hos någon annan och har sällskap under den tiden.
min upplevelse av mina hundars vardag, nu när jag har semester, är att de sover HELA *censur* DAGARNA och blir inte "aktiva" förrän på kvällen, dvs precis så som deras dagar ser ut när jag jobbar. "det händer inget kul på dagen ändå, så vi kan lika gärna sova" verkar de tänka, och så är det med det. hundar anpassar sig snabbt till hur rutiner ser ut, så jag ser inte varför den här situationen inte skulle kunna lösa sig.
dock bör du och din kille verkligen diskutera igenom om hund verkligen ÄR rätt för er just nu, har ni (båda två) drivet att göra det som är bäst för hunden? om ni inte har det är det snällast mot hunden att antingen lämna bort eller hitta "dag-boende", eftersom mycket av ansvaret, om hunden är med husse på jobbet, kommer att ligga på husse, vill han ens HA det ansvaret? det låter inte så på det du har skrivit, men internet är ju inte alltid enklaste stället att förklara saker och ting på :) så, kort sammanfattning av sju mil lång text: ni måste bestämma er om ni verkligen vill ha hund, båda två, och sedan göra en plan utifrån vad ni bestämmer er för. det är ärligast för både er och hunden. jag hoppas ni får till en lösning snart!

Det handlar inte om att han kommer fästa sig vid någon annan än oss.. så har jag inte tänkt.. jag menar mer att han kommer att vara hos dagmatten mer än hos oss.. så vad kan vi då erbjuda honom när han är med oss?han kommer troligtvis bara ligga där i hallen, få sin mat, kisserunda.. ja sen är dagen slut... då är det kanske bättre att hitta ett nytt hem där han kan vara hela dagarna.. utan att "kastas" runt till olika hem..

Men nej med tanke på att vi inte kommer att ha orken att ge dizel det han behöver eller tiden för den delen så blir det nog omplacering.. han förtjänar det bästa.. inte en husse och matte som bråkar över hans vardag och blir irriterade på varandra...

Det handlar inte om att han kommer fästa sig vid någon annan än oss.. så har jag inte tänkt.. jag menar mer att han kommer att vara hos dagmatten mer än hos oss.. så vad kan vi då erbjuda honom när han är med oss?han kommer troligtvis bara ligga där i hallen, få sin mat, kisserunda.. ja sen är dagen slut... då är det kanske bättre att hitta ett nytt hem där han kan vara hela dagarna.. utan att "kastas" runt till olika hem..

Men nej med tanke på att vi inte kommer att ha orken att ge dizel det han behöver eller tiden för den delen så blir det nog omplacering.. han förtjänar det bästa.. inte en husse och matte som bråkar över hans vardag och blir irriterade på varandra...

Om du känner att det inte finns någon lösning på det hela så är det säkert rätt beslut att omplacera honom, men varför skulle han behöva vara i hallen om han är på dagis under dagarna?

Om du känner att det inte finns någon lösning på det hela så är det säkert rätt beslut att omplacera honom, men varför skulle han behöva vara i hallen om han är på dagis under dagarna?

Dagis är det inte tal om då ekonomin inte tillåter det.. hallen är för att det är han favvoplats.. men där är han bara när vi är hemma.. kan inte lämna honom hemma 10 timmar själv..

Alltså jag upplevde att hunden är begränsad till hallen när ni är hemma, och då menade jag ju bara att efter en hel dag med dagis (om det hade varit en lösning) hade det ju varit roligare för hunden att få vara med er där ni är!

Jag missförstod säkert!

Som sagt, hunden behöver börja om med ensamhetsträningen. Det är rätt vanligt med unghundar som jag förstått det, och som yngre var min hund svårare att lämna på nya ställen än hemma. Inte så konstigt kanske, men då är det inte heller så konstigt att hunden inte kan vara ensam 4-5 timmar (flera gånger på en dag??) på kontoret.

Så länge han måste vara ensam på kontoret kan ni inte börja om med ensamhetsträningen. Och ensamhetstränad måste han ju bli oavsett var han bor.

Alltså jag upplevde att hunden är begränsad till hallen när ni är hemma, och då menade jag ju bara att efter en hel dag med dagis (om det hade varit en lösning) hade det ju varit roligare för hunden att få vara med er där ni är!

Jag missförstod säkert!

nejnej så är det inte.. han får vara i hela lägenheten men hans favvoplats är i hallen, han ligger där större delen av tiden när vi är hemma :)

Som sagt, hunden behöver börja om med ensamhetsträningen. Det är rätt vanligt med unghundar som jag förstått det, och som yngre var min hund svårare att lämna på nya ställen än hemma. Inte så konstigt kanske, men då är det inte heller så konstigt att hunden inte kan vara ensam 4-5 timmar (flera gånger på en dag??) på kontoret.

Så länge han måste vara ensam på kontoret kan ni inte börja om med ensamhetsträningen. Och ensamhetstränad måste han ju bli oavsett var han bor.

nu är jag inte med riktigt,.. om dizel är på kontoret och blir lämnad allt ifrån 1 timme till 4-5 timmar per dag så kan han inte ensamhettränas hemma?är det vad du menar?
när jag skriver flera gånger per dag så menar jag att han ibland blir lämnad 5 minuter, 1 timme, sen en längre stund på eftermiddagen.. sen 15 min osv.. han blir lämnad flera gånger varje dag med olika tidsintervaller.. därav tror jag han e stressad..

Klart jobbig situation. Jag förstår om du vill ha kvar din hund,men kanske är det ändå bättre att omplacera hunden om ni varken har tid,lust eller kan (med husses jobb) komma tillrätta med problemet. Hunden är uppenbart stressad och det kommer inte bli bättre om den kommer befästa sina "olater" med att förstöra.

Men jag undrar,hur hade ni tänkt lösa "problemet" när du ska börja skolan? Var husse mer positiv innan hundskaffandet,så att han skulle ha hunden när du flyttar,alternativt pendlar?

Kan du inte försöka hitta en billig hundvakt/dagvakt ett tag för att se hur hunden reagerar,eller kanske byta tjänst med någon annan hundägare. Du tar deras när de kanske jobbar kväll, och de tar din på dagarna? Det finns kanske någon glad,pigg pensionär i närheten som behöver/vill komma ut,men anser sig för gammal för att skaffa en egen hund? Det finns möjligheter om man bara har viljan.

Klart jobbig situation. Jag förstår om du vill ha kvar din hund,men kanske är det ändå bättre att omplacera hunden om ni varken har tid,lust eller kan (med husses jobb) komma tillrätta med problemet. Hunden är uppenbart stressad och det kommer inte bli bättre om den kommer befästa sina "olater" med att förstöra.

Men jag undrar,hur hade ni tänkt lösa "problemet" när du ska börja skolan? Var husse mer positiv innan hundskaffandet,så att han skulle ha hunden när du flyttar,alternativt pendlar?

Kan du inte försöka hitta en billig hundvakt/dagvakt ett tag för att se hur hunden reagerar,eller kanske byta tjänst med någon annan hundägare. Du tar deras när de kanske jobbar kväll, och de tar din på dagarna? Det finns kanske någon glad,pigg pensionär i närheten som behöver/vill komma ut,men anser sig för gammal för att skaffa en egen hund? Det finns möjligheter om man bara har viljan.

Husse har varit positiv till att ha dizel på jobbet sedan start, dock var det ju från början tänk 2-3 dagar och då fungerade disel utmärkt på jobb, men sedan han är med 5 dagar i veckan så har hans beteende ändrats. Han biter som sagt i väggar, blivit lite låg, vill inte in i bilen längre(då han antgaligen tror vi ska till jobbet).. så hade dizel fungerat på jobbet hade husse inte haft några större problem.. skulle han på tjänsteresa så hade man löst det med pensionat de få gångerna.. men eftersom dizel påverkats negatvt av 5 dagar i veckan så är inte husse bekväm med det och hans chef lär inte bli glad när han upptäcker väggarna :crazy: så kort sagt var tanken att husse skulle ha vovven när jag pluggar även om det blir aktuellt med flytt.. men situationen har ju ändrats..
Jag har tittat på dagmatte/husse men det kostar ju som ett dagis och vi känner att det inte finns pengar till både det och kurser osv.. vi vill ju ha ett aktivt liv med hunden,.. och dizel blir lidandes.. eller så tror jag att man ska vara mer aktiv med hunden än det faktiskt behövs.. jag vet inte..

Hur menar du att du har "tittat" på hundvakt om dagarna? Jag vet att det är dyrt med hunddagis och liknande,men att försöka hitta någon är ju ett alternativ till att behålla hunden,och det kanske bara behövs under en kort tid tills ni hunden bara är ett par månader äldre och kanske kan vänjas in lite sakta på kontoret igen. Du kan väl annonsera/sätta upp lappar (tala om att du inte har råd med mycket ersättning) och se om det ger något resultat, innan du utesluter det.

nu är jag inte med riktigt,.. om dizel är på kontoret och blir lämnad allt ifrån 1 timme till 4-5 timmar per dag så kan han inte ensamhettränas hemma?är det vad du menar?
när jag skriver flera gånger per dag så menar jag att han ibland blir lämnad 5 minuter, 1 timme, sen en längre stund på eftermiddagen.. sen 15 min osv.. han blir lämnad flera gånger varje dag med olika tidsintervaller.. därav tror jag han e stressad..

Nej nej... Det jag menar är att för att börja om med ensamhetsträningen så får ni börja om helt. Det hjälper inte att börja traggla med att lämna hunden korta stunder hemma igen om han ändå lämnas flera timmar på en plats han inte är trygg. Dvs, all ensamhetstid måste bort tills han är bekväm med det igen.

Nej nej... Det jag menar är att för att börja om med ensamhetsträningen så får ni börja om helt. Det hjälper inte att börja traggla med att lämna hunden korta stunder hemma igen om han ändå lämnas flera timmar på en plats han inte är trygg. Dvs, all ensamhetstid måste bort tills han är bekväm med det igen.

okej nu är jag med..
det är ju tyvärr det som inte går...att inte lämna honom ensam alls. det är ju där skon klämmer..På husses kontor finns ingen annan möjlighet.. just pga bristande möjligheter som vi funderar på omplacering med ngn som har tid från början..där han kan känna sig trygg och bygga upp allt igen.. men man är ju egositisk.. :cry:

Hur menar du att du har "tittat" på hundvakt om dagarna? Jag vet att det är dyrt med hunddagis och liknande,men att försöka hitta någon är ju ett alternativ till att behålla hunden,och det kanske bara behövs under en kort tid tills ni hunden bara är ett par månader äldre och kanske kan vänjas in lite sakta på kontoret igen. Du kan väl annonsera/sätta upp lappar (tala om att du inte har råd med mycket ersättning) och se om det ger något resultat, innan du utesluter det.

ja absolut, du har rätt.. har faktiskt satt ut lappar idag :) att jag "tittat" på det mena jag att jag kollat runt på nätet, på annonser osv.

Bra intiativ (så länge man inte försöker får man ingen ändring)

Jag tror det kan vara bra om du och din sambo verkligen sätter er ner och pratar igenom det som rör er hund. Hur mycket är ni beredda att offra för att lösa situation ,och kan ni kanske klura mer på vad det finns för lösningar. Har sambon eller du vänner,bekanta,släktingar som kan hjälpa er på nära håll? Kanske någon som är arbetslös,sjukskriven eller jobbar/går i skolan andra tider än ni?

Då jag inte har någon större erfarenhet av just er ras,kan jag inte uttala mig om hur mycket den bör stimuleras,men den är fortfarande valp och kräver inte så mycket intryck och motion nu för att bli trött. Att hon verkar trött och nedstämd när han har vart med en hel dag på kontoret,kanske bara är att han slappnar av och inte orkar mer.

Om du kan få tag i någon hundvakt om dagarna så har ni ju hela helgerna och kvällarna att umgås med vovven. Att vara hundägare kräver en massa,men inte bara motion och att göra saker. Bus,lek och kel i kombination med lagom motion och hjärnstimulans räcker långt. Lycka till

Bra intiativ (så länge man inte försöker får man ingen ändring)

Jag tror det kan vara bra om du och din sambo verkligen sätter er ner och pratar igenom det som rör er hund. Hur mycket är ni beredda att offra för att lösa situation ,och kan ni kanske klura mer på vad det finns för lösningar. Har sambon eller du vänner,bekanta,släktingar som kan hjälpa er på nära håll? Kanske någon som är arbetslös,sjukskriven eller jobbar/går i skolan andra tider än ni?

Då jag inte har någon större erfarenhet av just er ras,kan jag inte uttala mig om hur mycket den bör stimuleras,men den är fortfarande valp och kräver inte så mycket intryck och motion nu för att bli trött. Att hon verkar trött och nedstämd när han har vart med en hel dag på kontoret,kanske bara är att han slappnar av och inte orkar mer.

Om du kan få tag i någon hundvakt om dagarna så har ni ju hela helgerna och kvällarna att umgås med vovven. Att vara hundägare kräver en massa,men inte bara motion och att göra saker. Bus,lek och kel i kombination med lagom motion och hjärnstimulans räcker långt. Lycka till

vi har bestämt oss!!! vi ska prova ett dagis- där det finns tillgång till egen box,..samt stoooor äng där hundarna får löpa fritt 1-2 gånger om dagen.. sedan har de vanliga rastgårdar också för lek:D..vi provar detta i en månad och fungerar det inte för Dizel så blir det nytt hem. För på en månad borde man ju lägga märke till ev stress?!
tack alla för era råd:bow:, nu är resten upp till oss

Vad roligt att höra:laugh:

När Dizel blir lite äldre och lugnar sig,så kanske din sambo ändå kan ha med hunden på kontoret iblan(=mindre hunddagiskostnad sen:))

Hoppas det löser sig nu med allt och berätta gärna hur det går sen:)

Jag hade försökt med att om det var möjligt göra en bur på sambons jobb. Där skulle hunden få vara ifred, för att den ska lära sig att koppla av. I buren måste finnas en hundkorg och vattenskål.
Säg till alla kollegor att de inte får ge hunden någon uppmärksamhet. De ska helst inte ens titta på hunden.

När hunden har lärt sig att det inte lönar sig att hetsa upp sig när det kommer folk nära buren, då kan man släppa på restriktionerna och låta arbetskamrater ge hunden uppmärksamhet igen.

När man gör så här så lär sig hunden att det inte är lönt att stirra upp sig när folk går förbi buren, för hunden får ändå ingen uppmärksamhet...

Då kommer hunden att gradvis bli lugnare, tills den kan ligga i sin hundkorg och lugnt titta på när folk går förbi.

När hunden är så här lugn så kan man prova med, som jag skrev tidigare att låta folk ge hunden uppmärksamhet igen.

Märker man då att hunden börjar att stirra upp sig igen, så ta en ny period där ingen får ge hunden uppmärksamhet, och så vidare.

Detta måste man naturligtvis varva med promenader, och jag tror att denna varianten av att försöka få hunden att varva ner, blandat med mer aktivering skulle vara värt att testa.

Jag kan rekommendera Nina Ottossons hundleksaker, som verkligen får hunden att använda hjärnan. När hundar blir aktiverade och får använda hjärnan så blir de lugna och tillfreds med sig själv. Hundar mår bra av att jobba. Jag kan också rekommendera att ni hittar på något med er hund. Börja spåra, tex.. Spårning kräver en fokuserad hund, samtidigt som hunden får jobba (träna hjärnan, spåra) Efter att ha spårat så blir hunden mentalt trött och kopplar lättare av. Efter det att man tex har gått en spårkurs och hunden KAN spåra, så kan det räcka att man lägger ca 2 spår i veckan för att hålla igång spårkunskapen hos hunden och för att aktivera hunden.

Angående Nina Ottossons leksaker, så finns dessa ibland för uthyrning i djuraffärer. Det kan vara en bra ide att hyra dessa leksaker. Både av anledningen att dessa leksaker är ganska dyra, men också av anledningen att hundarna efterhand lär sig hur dessa leksaker fungerar och då behöver man byta leksak för att hunden ska få "nya" utmaningar (så att hunden får anstränga sin hjärna mer)

En länk till ett ställe där de har Nina Ottossons leksaker :
http://www.dinhundshop.se/nina-ottosson-aktiveringsspel.html?gclid=CL2XqqDU96ICFQkrDgod1R7qjw

Det hade varigt kul att höra hur det går för er, ni kan väll skriva det i tråden?

TS teori, i samråd med uppfödaren, är att hunden är ÖVERstimulerad. Mer leksaker kommer troligen inte att hjälpa.

Jag hade försökt med att om det var möjligt göra en bur på sambons jobb. Där skulle hunden få vara ifred, för att den ska lära sig att koppla av. I buren måste finnas en hundkorg och vattenskål.
Säg till alla kollegor att de inte får ge hunden någon uppmärksamhet. De ska helst inte ens titta på hunden.

När hunden har lärt sig att det inte lönar sig att hetsa upp sig när det kommer folk nära buren, då kan man släppa på restriktionerna och låta arbetskamrater ge hunden uppmärksamhet igen.

När man gör så här så lär sig hunden att det inte är lönt att stirra upp sig när folk går förbi buren, för hunden får ändå ingen uppmärksamhet...

Då kommer hunden att gradvis bli lugnare, tills den kan ligga i sin hundkorg och lugnt titta på när folk går förbi.

När hunden är så här lugn så kan man prova med, som jag skrev tidigare att låta folk ge hunden uppmärksamhet igen.

Märker man då att hunden börjar att stirra upp sig igen, så ta en ny period där ingen får ge hunden uppmärksamhet, och så vidare.

Detta måste man naturligtvis varva med promenader, och jag tror att denna varianten av att försöka få hunden att varva ner, blandat med mer aktivering skulle vara värt att testa.

Jag kan rekommendera Nina Ottossons hundleksaker, som verkligen får hunden att använda hjärnan. När hundar blir aktiverade och får använda hjärnan så blir de lugna och tillfreds med sig själv. Hundar mår bra av att jobba. Jag kan också rekommendera att ni hittar på något med er hund. Börja spåra, tex.. Spårning kräver en fokuserad hund, samtidigt som hunden får jobba (träna hjärnan, spåra) Efter att ha spårat så blir hunden mentalt trött och kopplar lättare av. Efter det att man tex har gått en spårkurs och hunden KAN spåra, så kan det räcka att man lägger ca 2 spår i veckan för att hålla igång spårkunskapen hos hunden och för att aktivera hunden.

Angående Nina Ottossons leksaker, så finns dessa ibland för uthyrning i djuraffärer. Det kan vara en bra ide att hyra dessa leksaker. Både av anledningen att dessa leksaker är ganska dyra, men också av anledningen att hundarna efterhand lär sig hur dessa leksaker fungerar och då behöver man byta leksak för att hunden ska få "nya" utmaningar (så att hunden får anstränga sin hjärna mer)

En länk till ett ställe där de har Nina Ottossons leksaker :
http://www.dinhundshop.se/nina-ottosson-aktiveringsspel.html?gclid=CL2XqqDU96ICFQkrDgod1R7qjw

Det hade varigt kul att höra hur det går för er, ni kan väll skriva det i tråden?

Jag vet att du menar väl men jag har skrivit förut att bur absolut inte går. sedan en utställning i våras får han PANIK i bur, skummar runt munnen och blir som ett kolli...så bur+leksaer=skapar mer stress.. sen försvinner inte alla negativa energier för att stackarn sitter i bur...snacka om käsnlan att ha gjort ngt fel ännu mer då.. bli inlåst när andra är arga...
Har varit aktiv med spårning förut och det har fungerat kanon men med hans tillstånd efter jobb så är det inte på tal om mer stimulans.. man känner knappt igen hunden..

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 889
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 993
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka