Chopin Dane DVH 639

Foxis

Trådstartare
Hej!
Jag söker information om danska hingsten Chopin Dane DVH 639. Det finns väldigt lite information att tillgå via nätet. Är det någon som har koll på honom? temperament avkommor osv?

Skulle även vara intresserad av att veta lite om hingsten Ibi-bell DH 296.
 
Chopin Dane född 1994 har 102 avkommor i Danmark födda mellan 1998-2009. Han har inga avkommeindex.
Tävlades i dressyr i Danmark till 2008 upp till PSG.
21 avkommor har tävlingsmeriter.
Exteriör beskrivning 1998:
Stor, betydelig hingst af god type. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder. Velmarkeret manke. God overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, men rette for. Bevægelsener god i skridt og særdeles god i trav og galop.
Mankhöjd 173 cm
Kritik från hans danska bruksprov 1997.
Træningsbeskrivelse: En flink og reel hingst med et særdeles godt temperament, men stor og lidt ufærdig. Tre gode gangarter med særdeles god balance i galop. Springer tillidsfuldt, såvel løs som under rytter. Lidt svingende præstation angående benteknik og brug af ryg. Hingsten har ridemæssigt udviklet sig positivt under prøven. En hingst med gode konkurrenceegenskaber.
 
Ibi-Bell född 1978. Både hans far och morfar var Trakehnare.
222 avkommor i Danmark födda mellan 1982-1995.
40 avkommor har tävlingsmeriter.
 

Liknande trådar

Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
4 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 055
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 519
Senast: cirkus
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp