Jag fattar att det är en jättestor sak att lära känna sin kropp mer och som du säger, hitta flera typer av hunger. Det är verkligen viktigt och en jättebra sak! Jag vill bara säga igen att jag verkligen inte menade att dissa dig kring detta, det var specifikt jämförelsen med normal/gemene man och kring just mängden jag reagerade på.Jag såg ett avsnitt av Abbies kitchen på Youtube (hon är dietist). Där sa hon att vi har 3 sorters hunger. Känslohunger, tom i magen hunger och när våra sinnen är hungriga (exempelvis på en vis textur, doft, smak). Ingen av dessa hungerna är fel och vi bör i de flesta fall följa dem, problemet uppstår när vi bara känner 1 hunger hela tiden och agerar efter den.
Som i mitt fall som bara känt Känslohunger de senaste 20+ åren. Det är först nu (idag) som jag varit tom i magen hungrig. Tidigare har jag kunnat gå så länge utan "mat" att mitt blodsocker blivit diabeteslågt utan att jag har diabetes. Jag har alltså inte märkt att kroppen behöver mat innan jag är på väg att svimma.
I efterhand förstår jag att det inte alls blev bra för dig, eftersom den här förändringen står för något helt annat hos dig (och som inte framkom i det första inlägget du skrev). Ledsen för att det blev så.