Sv: Chockad

Men vad ni är tråkiga, om ni läser mina inlägg så försår ni att i normala fall hade piller missen inget med det hela att göra.

Jag träffade min pojkvän senast i februari, jag började på en ny piller karta i början av juni och tog tredje pillret 3h efter "tiden gått ut". Pratade med en barnmorska och hon sa att om jag använde kompletterade skydd i en vecka så skyddade pillrena precis som om jag inte missat något piller. Från jag missade och fram till jag träffade pojkvännen igen så var det 1,5v.
Så jag tror knappast att det fanns några spermier kvar som levde i 4 månader.
Så jag anser att den lilla som växer i min mage är ett litet mirakel.

Så jag anser att den lilla som växer i min mage är ett litet mirakel.

Det är nog inget mirakel, p-piller fungerar helt enkelt inte på alla (hur man svarar på mediciner är ju individuellt), men det behöver ju inte vara sämre för det... :p

det har bara fungerar de senaste 6 åren, men men...

Ja, men hur många har inte fått p-pillerbarn? Det är ganska vanligt, trots allt, i synnerhet om man missar piller. Jag avskriver miraklet direkt, om man med mirakel menar att det har blivit en befruktning. Skapande av liv är dock ett mirakel för mig, hur planerat det än är. Fascinerande vad en kropp kan lyckas med.

Grattis!

Ursäkta frågan, men jag har fått det noga förklarat att barn som blir till när man äter hormoner - p-piller, löper jättestor risk att födas med fel? Är det en myt, eller påverkar det fostret om man käkar piller med en liten i magen?

Grattis!

Ursäkta frågan, men jag har fått det noga förklarat att barn som blir till när man äter hormoner - p-piller, löper jättestor risk att födas med fel? Är det en myt, eller påverkar det fostret om man käkar piller med en liten i magen?

Typ.. inte för att oroa TS, men..?? :crazy:

Grattis!

Jag tror i alla fall att det är et speciellt litet mirakel-barn på g! :D

...det är de väl allihopa;)?

Men det är klart.. det kan ju ha överleft en mycket gammal och vis spermie i vad var det - 4 månader? Som med löständer och rullator lyckades knixa sig in i ett ägg... å det skulle ju inte vara ett mirakel inte... eller:o:D !

jag är ett p-piller barn ;). Så jag kan lungt säga att min mamma gått med magont sen jag skaffade min första stadiga pojkvänn...
Eftersom hon lyckades få till två stycken barn på piller.
Inte för att jag någonsin någon gång känt mig oönskad och oälskad, men det är som att på vissa biter inga preventivmedel...

Man måste känna efter med magkänslan vad man vill...
Som "tur" var så var mamma redan gift när det hände. Och hon hade egen bostad. Flytt till hus dröjde nog 2 år, först när jag var drygt 12 så började mamma plugga och nu när jag är 22 så har mamma det jobbet hon velat ha, har allt hon önskar i livet.
Hon har fått lägga hela sitt liv åt sidan, men hennes liv är ju inte förstört. Mamma är född 1961, så gammal är hon inte.
Så bara för att man får barn tidigt så förstörs inte livet. Hon fick bara skjuta på planerna.
Men istället kan hon njuta av att vara relativt ung med utflyttade barn.
Så bara för att barnen kommer när dem själva vill, så blir inte livet dåligt.
Jag tror mamma är nöjd ändå. Känns så.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar