Chip som är spårbara via GPS

S

Sirisiri

Finns det till djur? Tänker på Swedengirls tråd och de FYRA annonser i dagens tidning om bortsprungna katter. Kan ju tänka mig själv om nån av mina katter försvann, vad totalförkrossad jag skulle bli.

Tänk vad smart att ha det i ID-chippen! Jag skulle kunna betala ganska bra för den tryggheten.

Sv: Chip som är spårbara via GPS

Nej, det finns inte. Eller ja, det finns i halsbandsform, men inte som man stoppar i djuret. Tydligen behöver dessa ström nånstans ifrån och det är ju lite svårt.

Som halsbandsform kostar dom väl 3000:- ca.

Aha... Nä, nåt halsband är ju inget alternativ på en innekatt. Men det kanske kommer små sådana i framtiden, som man kan sätta in i nackskinnet.

Det skulle ju till och med vara obligatoriskt, så att man kan spåra alla ägare till alla katter som "kommer bort". :devil:

Kan man bara lösa strömförsörjningen på något vis så kommer det nog. Men med tanke på vad en GPS i en bil kostar idag, så är det knappast nått som kommer att bli standard på kattera. Kommer kosta på tok för mycket för det.

Skulle vilja ha en till min darling, hon springer bort i veckor och ingen ser till henne.. men köpte man ett dyrt halsband kan jag slå vad om att det skulle åka av på en tmme. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar