Checklista ny valp

MiniLi

Trådstartare
Jag är så himla glad, om en vecka och någon dag ska jag hämta hem vår lilla Alice :bump:

Försöker komma ihåg vad jag behöver fixa innan.. Lite hjälp?

Har pratat med försäkringsbolaget, fått hem foder och köpt ett nytt koppel + halsband, men sen har jag inte kommit längre ;)

Min lista:
-Mat-/vattenskål
-Fler bäddar (?)
-Nya leksaker

Men sen då? Nog måste det väl finnas fler saker som jag absolut behöver shoppa/göra? :D

Sv: Checklista ny valp

Du har väl redan en hund sen innan ?

Då är det ju i princip inget mer, lite tuggleksaker kanske för att skydda andra saker ;)

Jag gillar tunna tuggpinnar till valpar. De håller sig koncentrerade och "lugna" i en timme eller så med en tuggpinne. :)

Sen har du inte med bajspåsar på listan.

Bur till bilen och något att tugga på. Jag tycker också att sele är bättre än halsband innan de lärt sig gå ordentligt i koppel. Det blir rätt kraftiga ryck när de far runt som blådårar. Men det är kanske bättre att vänta tills du fått hem valpen så du kan prova ut en sele som sitter bra.

Du har väl redan en hund sen innan ?

Då är det ju i princip inget mer, lite tuggleksaker kanske för att skydda andra saker ;)

Ja precis, vi har ju Camaro :)

Ah, tuggisar!

Jag gillar tunna tuggpinnar till valpar. De håller sig koncentrerade och "lugna" i en timme eller så med en tuggpinne. :)

Sen har du inte med bajspåsar på listan.

Just det, såna är bra :)

Bajspåsar har vi redan ett gäng men kanske är bra att utöka förrådet ändå ;)

Bur till bilen och något att tugga på. Jag tycker också att sele är bättre än halsband innan de lärt sig gå ordentligt i koppel. Det blir rätt kraftiga ryck när de far runt som blådårar. Men det är kanske bättre att vänta tills du fått hem valpen så du kan prova ut en sele som sitter bra.

Vi har redan an dubbebur i bilen :)

Ja jag har funderat på sele men kom fram till samma sak som du, bättre att prova ut i affären :)

Tackar, utökar listan :)

-Mat-/vattenskål
-Fler bäddar (?)
-Nya leksaker
-Tuggpinnar
-Bajspåsar
-Sele

Ni som har flera hundar - hur många bäddar har ni hemma?
Camaro har typ en i varje rum.. Ska man köra dubbelt?

*KL*

Du har väl redan allt man behöver hemma eftersom du redan har hund? Men, tänkte bara påminna, om du inte har hemma, så se till att införskaffa komplett första hjälpen-kit!

Åh, så roligt! Du måste såklart komma ihåg att fota mycket och lägga ut bilderna här! :love:

Camaro och Alice kommer säkert ligga ihopslingrade tillsammans i bäddarna.

Lycka till med den lilla!

Det första jag tänker på är att valpsäkra huset. Ut med mattor, tejpa fast gnagvänliga sladdar, bort med småsaker som valpis kan stoppa i munnen. Kryp runt på golvet och kolla vad valpen ser :laugh:

Speciell bur till resan? Alla papper i ordning?

Antar att du har all mat hemma som hon äter nu?
Godis har du väl redan, småbitar är alltid bra =)

Ättika eller liknande att sanera med efter olyckor.

Ni som har flera hundar - hur många bäddar har ni hemma?
Camaro har typ en i varje rum.. Ska man köra dubbelt?

Mina två låg i samma bädd från dag 1, men det där är ju olika. Tips är att kolla hur Camaro reagerar på valpis innan du shoppar fler bäddar. Plutt kommer ju att få plats bredvid henne till en början i alla fall :)

För övrigt håller jag med Fibusen :D

Stort lycka till!

-Mat-/vattenskål
-Fler bäddar (?)
-Nya leksaker
-Tuggpinnar
-Bajspåsar
-Sele
-Kompostgaller
-Mycket godis
-Ättika
-Första hjälpen
-Valpsäkra

Bra med en ordentlig lista, så jag inte glömmer något enormt viktigt :D

Papper, bur osv för resan är i ordning.

Saraah - vi ska importera och då måste man ha tillstånd osv. I vanliga fall krävs inga speciella papper :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 089
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 587
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 810
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 611
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka