Cesar Millan död...

Jag hittar en annan artikel om det, daterad 7 december 2014! :laugh::up:

Har en känsla av att det inte stämmer. Varken gläds eller sörjer i endera fallet dock, den mannen lämnar mig kall (och smått illamående och deprimerad). Levande eller död gör knappast någon praktisk skillnad, och på ett personligt plan bryr jag mig inte ett vitten.

Jag är långt ifrån något fan av den mannen, men jag kan ändå inte förstå varför någon fejkar en död oavsett person - skrämmande hur snabbt sociala medier sprider vidare allting:nailbiting: Har sett detta många gånger via facebook idag.

Jag hittar en annan artikel om det, daterad 7 december 2014! :laugh::up:

Har en känsla av att det inte stämmer. Varken gläds eller sörjer i endera fallet dock, den mannen lämnar mig kall (och smått illamående och deprimerad). Levande eller död gör knappast någon praktisk skillnad, och på ett personligt plan bryr jag mig inte ett vitten.
Enligt hans officiella FB sida så lever han åtminstone! ;)
Jag kan känna lite sorg över att han verkar må ganska dåligt och hans fullständiga ovilja till att vilja lära sig mer. Om det nu skulle vara så att han skulle mot all förmodan ha dött så skulle jag känna sorg över att hans barn hade förlorat sin pappa.

Han har ju försökt tagit livet av sig. Var väl ett par år sen nu. Något han har talat öppet om. Så min första reaktion när jag såg tråden var att han försökt igen.

Verkar han må dåligt? Med tanke på hur mycket lidande han orsakar så tycker jag det är ett under att han orkar ur sängen alls.
Som sagt har han en del självmords försök bakom sig och vid ett par intervjuer lyser det igenom hur han mår, jag tror (högst amatörmässig bedömning på avstånd) att en del av hans oförmåga att vilja förstå ur hundens synvinkel hänger ihop med hur han själv mår. Det är inte lätt att behöva titta på sig själv och konstatera att det där var helt uppåt väggarna.

Som sagt har han en del självmords försök bakom sig och vid ett par intervjuer lyser det igenom hur han mår, jag tror (högst amatörmässig bedömning på avstånd) att en del av hans oförmåga att vilja förstå ur hundens synvinkel hänger ihop med hur han själv mår. Det är inte lätt att behöva titta på sig själv och konstatera att det där var helt uppåt väggarna.
Den synvinkeln kan man dra till det extrema bara för att göra det tydligt och titta på dem personerna som vanvårdar djur, utan att göra det med vilje, och i vissa fall inser dem inte själva hur hemskt deras djur har det för dem är så nedkörda själva.

Aha. Det lidandet önskar jag ingen. Håller med tidigare kommentarer om att idéerna gärna får gå i graven dock.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 271
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 472
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 308
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI