Jag håller verkligen med på det här. Jag är inte insatt i hur man tränar en hund mer än den massa jag lärt mig här på buke (jorå ni här är suveräna på att lära ut genom månader av läsning av era inlägg), men jag har alltid sett CM som underhållning och inte något man bör ta efter. Det är hemskt mycket underhållning/TV smörja och illusioner om att han alltid gör rätt osv. När jag dock kom förbi hans program för några veckor sedan behövde jag stänga av för att jag verkligen kollade närmre på hans metoder och hundens signaler gentemot det (tack buke för att ni öppnade mina ögon) och mådde illa.Jag kan hålla med om att för den stora massan ser det imponerade ut. Man måste komma ihåg att detta är ett underhållningsprogram, inte ett utbildningsprogram
Jag önskar verkligen man kunde se Millan-progammen för vad det är, nån sorts märklig underhållning på hundens bekostnad.
Det låter alltid bra att man går via det som är naturligt för hunden, med alpha pack osv. Men man verkar glömma att hundar levt med oss människor i en väldigt, väldigt lång tid.