Carte d'Or 1056

F

Frippac

Hur går det för hans första kull med avkommor här i sverige? Dom blir ju tre i år...
Är det någon här som har en avkomma efter honom?

Har letat lite info om honom, men hittat mest på askö´s hemsida. Dock står det inte där när han är född? Någon som vet?

Sv: Carte d'Or 1056

Jag har en -05:a e.Carte Dór- Robin Z- Labrador.

Väldigt vacker, skimrande rödbrun, bläs, lång & mkt välansatt hals. Kortbent, men annars mkt korrekt och väl ihopkommen. Han är liten, stannar nog på 158- 160 cm, men det kommer nog inte från Carte Dór. Trevligt temperament, rör sig ordinärt.

Ok :)
Jag har tittat på en avkomma som också blir 2 i år, och den är väldigt långbent...ca 1.65 redan nu. Kan ju va så att det hänger ihop lite med hur mamman är också ;)
Den är också väldigt korrekt i sin kropp och benställning..

(Hittade när jag tittade mer ordentligt att han är född 87-)

Ja, mamman till denna är av den gamla grövre lågställda modellen, så det kommer säkert därifrån. Dessutom är han för tidigt född, så han var mini-liten som föl, trodde ett tag att han skulle stanna under ponnymåttet. Men nu har han börjat att växa i fatt, men blir som sagt inte speciellt stor.

Hur går det för hans första kull med avkommor här i sverige? Dom blir ju tre i år...
Är det någon här som har en avkomma efter honom?

Har letat lite info om honom, men hittat mest på askö´s hemsida. Dock står det inte där när han är född? Någon som vet?

Har en som är född 05, ue Epson - Herkules. Han är långbent och en snygg modell, sporthäst. kommer sluta på 1,70 +. Mkt korrekt och fint byggd. Har visad goda anlag för hoppningen, har löshoppat honom lite under vintern och det är inget som sitter fast där kan man säga..
+ för traven och galoppen.
Så jag är bara mycket positiv:D

Kan ge lite fakta om hans avkommor i Tyskland om ni vill?

2005 hade han 108 tävlande avkommor. Sammanlagt har 390 av hans avkommor tävlat. De har sammanlagt tjänat ihop 768 859 €.

Han har 12 avkommor som gått svår hoppning.

Han har tre godkända söner:

Carte Lor
Cadre Noir K
Cinamant K

Mest framgånsrikt är stoet Candela NRW - Heinrich Engemann!

Perffa :) va roligt.

Är det inte Candela som har världsrekord i antal segrar i svår hoppn?
Tyckte jag läste nåt om det på Askös sida.

Tack för informationen :bump:

Har ett sto -04 efter Carte dÒr. Hon blir ca mellan 165-167, har en bra gallopp, men sämre skritt och trav. Hon är en kraftig modell med en rejäl bakdel samt en kort hals, detta kanske ändrar sig när hon växt fördigt. Hoppar bra. Hon har ett mycket hett temerament med mycket energi.
Mamman är e. Capitol I- Lord

Jag har en '04 efter Carte d'Or. Inte svensk nu längre, men född i Sverige i alla fall, så hon får räknas med. Vet inte exakt höjd, men antar att homn är 163-165, men fortfarande högare bak. Väldigt snygg typ, tycker jag själv, med mycket massa och konvex nosrygg. Väldigt snäll och lugn, och ingen 'panikhäst'. Har börjat rida in henne nu, och hon är hur lugn som hälst. Mycket nöjd med min lilla häst.

Mamman är e: Lanskoy - Good Future - Chagall

Jag har en val f-04 mamman är ett litet fullblod på 160cm. Han är idag ca 168cm och högre i bak, rejäla ben och blir väl säkert en bit över 1.70. Hoppar mkt bra rör sig sådär men han växer ju så det knakar. Det är en mkt cool kille, har varit jättesnäll att rida in.
Vore kul att se lite bilder på Carte d'Orisar

Jag har en val f-04 mamman är ett litet fullblod på 160cm. Han är idag ca 168cm och högre i bak, rejäla ben och blir väl säkert en bit över 1.70. Hoppar mkt bra rör sig sådär men han växer ju så det knakar. Det är en mkt cool kille, har varit jättesnäll att rida in.
Vore kul att se lite bilder på Carte d'Orisar

Här är min, född 05. Bilden är tagen sensommar -06 så han har vuxit på sig bra mycket sedan dess. Stor och fin kille:banana: http://i100.photobucket.com/albums/m9/lilleskutt_2006/27-09-06_1226.jpg

jag är lite intresserad av ett sto e. honom ue Levantos II.
vad tror ni om den kombinationen ?

Ja... Den lär ju kunna hoppa med den stammen:D Ladykiller är ju båda stammarna men inte speciellt nära, det går ju nästan inte att hitta en häst utan honom i stammen (och det är inte negativt). Sedan ligger ju dessutom Corde de la bryére i bådas stam och den är ju inte något negativt heller. Nu kommer jag inte ihåg dock hur nära det är på Levantos II?

*kl* tycker att de låter som ett rätt bra val iaf stammässigt... sen vet man juh aldrig...

har faktiskt inte ladykiller i min tjejes stam. har suttit å kikat långt bakåt finns inga samma namsn alls... å ingen vanlig stam så jag har nästan bara att välja å vraka när ja ska öeta hingt. hmmm nästan inget med cor del a bryere iofs...

Har en vän som har en Corte D´Or avkomma ett sto född 05, efter pilot som morfar stor fin flicka som fick 53 P på fölvisningen och blev sverigers högst bedömda föl, var tyvärr i växt på campionatet så blev bara 6a tillslut! är idag 166 fram 168 bak, rör sej som en gud hoppar med god teknik och spänstiga bakben!
Uppfödaren har även 2 till -05 som fick klass ett är än idag fina pojkar

jag har en avkomma e.carte dór f-05 hon är lite över 160 cm tror jag, blir runt 165-167 typ.
lånbent med mkt fin exteriör:love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 710
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?