Carrot Stickar!

CoNo

Trådstartare
Hallå!

Jag undrar vilken längd på carrot sticken som är vanligast? ~105 cm eller ~125 cm? Vad har ni? :)
Sedan undrar jag vad ni NH-fantaster tycker om Carrot Stickarna i andra färger än orange. Roligt eller helt fel?

Tack på förhand ;)
(moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel)

Sv: Carrot Stickar!

Jag har ingen aning vilken som är vanligast.. men jag tycker det är skoj att det finns i andra färger också.... för jag HATAR Orange! (fast inte lika mycket som Ickiz)

Så länge ingen ger mig en rosa får de ha vilken färg de vill :angel:

Jag hade gärna haft en reflex-gul, så hade jag kanske inte tappat bort den lika lätt :D

delvis kl

Okej, då låter det ju som att det inte är helt hatat med fler färger ;)
Ni som har carrot stick; vad har ni fått era ifrån då?

Jag är 1.69 cm och har 105 cm-sticken, en orange och köpte den från min NH-tränare ;)
Fler svar! :bump:

Har ingen koll på längden, men har själv en "ispinne" (vit) bla för att jag tycker orange är fuuult :p
Och så finns det bättre saker att lägga slantarna på, än "original-pinnar" :idea:

Jag har köpt min av en kompis, de har gjort supergula nu ("solpinne") kanske nått för dig? :idea:

Eller om du sätter på reflextejp? :idea:

om någon kan förklara bättre än mig så varsågoda:) en carrot är som ett spö, fast i ett kraftigare material med ett snöre på s.k string, man använder det som en förlängd arm..

jag har också en is pinne som skuggi, från dalpraktiken..men hade velat ha en randig i nån snygg färg..vad säga som flerrandigt i alla regnbågens färger:D supersnyggt tycker jag:d

Aha, på så vis :)
Och jag gissar att just denna modell har en alldeles egen funktion också då, jag får allt läsa på lite märker jag :d

Har ingen koll på hur lång min är, men jag har en svart som jag har köpt av en som håller NH kurser här på sommaren, hon kommer från australien. Tycker de bra med en svart för alla andra har röd där min häst står så jag vet vilken som är min :D

De kul att de finns olika färger!

Ja, den är ganska tung, hård och oböjlig (om man jämför med ett spö), detta för att den bättre ska kunna funka som en förlängd arm, samt att det ska vara svårt att använda den som spö. Den är liksom inge vidare att rappa till med.

Jag har en Carrot stick (Parelli original) + string
Kan mäta den ikväll, för jag har inte en aning om hur lång den är.

Jag har en illgul "maskros"stick, den är ganska lång..hmm jag kan ju luta den mot bröstet o jag är 165 cm. Stringen är lika lång så jag kan nå med den överallt på hästen, superbra.

Den är ju orange för att den ska symbolisera moroten, spelar ingen roll va den har för färg eg...

delvis kl

Vad roligt med så många svar :laugh:

skuggi: Ah, vad fint :) Hur mycket köpte du din för då? Ja, orginalen är ju rätt så dyra tyvärr!

-Catherine- & boccia: Nu har ni säkert redan fått svar på er fråga, men det är som sagt en förlängd arm så att säga. Den är styv och rätt kraftig, just för att man ska kunna ge tryck med den utan att den "vippar" som ett spö skulle gjort, man kan klia med den, använda vid ridning ja, jag älskar min carrot stick :D

Ponyta + Lotus7 + Toria: Tack för era svar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: ako
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 147
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV