CAP och BIV !!!

Sv: CAP och BIV !!!

Nerikes kattklubbs rakt igenom, orkar aldrig åka långt så det mesta blir här hemma. I Arboga fick vi ingen för Ex2:an, och någon annanstans har jag inte ställt ut. Men NOM-kokarden är häftig, såg knappt katten bakom den :D

Visst är dom? NerK är duktiga på att skaffa fina kokarder :D
Den lilla röda och den svartgula är Yogas, resten har Abbie plockat hem. Min "lilla" stumpa syntes knappt bakom NOM-kokarden :)

Lite skillnad på Yogas Ex1:a och Abbies Ex1:a bara, trots att båda är tagna i samma klass :p

Troligen blir det ingen ny utställning förän nästa januari eftersom chansen finns på titel då och jag vill ha en fin kokard :angel: :p

Senast ändrad:

Grattis!
Jag är så utställningssugen, men här blir det ju inget förrän i mars pga inställda utställningar :(

Jag känner igen "jag vill inte öppna ögonen ordentligt på domarnbordet"-looken. Hanoo är inte alls sugen på att visa sina koratögon...

Vi kommer inte heller åka till SW, jag har lite svårt för assistentburet eftersom så få assistenter faktiskt är duktiga, och det är så taskigt mot katten att sätta den i händerna på en osäker assistent (när man som jag har "fullblodskatter" som är extremt känsliga för om man är spänd)

Ja, vissa gillar ju inte assistentburet. Jag tycker det är bra, mest för att jag är nervös själv och hellre låter nån som är lugn och van att bära katten. Den viktigaste bedömningen sker ju ändå på bordet så hur dom är spelar inte så stor roll.

Märkte dock igår att Abbie inte gillade att man inte håller henne under rumpan, vilket jag tänker säga till om nästa gång jag ställer om det är assistent.

Tyvärr är det så att om man inte har assistentburna utställningar blir assistenterna utan vana och det blir extremt svårt att få nya dommare eftersom dom ska ha ett visst antal assistentgångar innan dom får söka som dommarelever...

Lite som att både ha kvar kakan och äta upp den samtidigt... :crazy:

Jag går assisten själv och vet hur problematiken ser ut.. Ändå vill jag inte ha mina katter omkringburna i lokalen av assistener som viftar med dem framför varenda bur i burrraden och som släpper om katten är högljudd! Någon assistentvana får man allt ha innan man ger sig på de "svårare" utställningarna. Om katten bär "rätt" eller inte skiter jag i, men den ska alltid kunna känna sig trygg hos assistenten.

Jag har ju en katt som inte gick att ställa ut ett år efter att han blev tappad i panel, assistenten släppte honom rakt ner när han fräste åt katten bredvid. Han har fortfarande svårt med förtroendet för nya människor när det gäller att bli buren, och jag kan inte släppa upp honom i burna paneler. (Han går utmärkt i de allt vanligare bordsplacerade panelerna)

Har också råkat ut för samma sak :devil:

Tänkte då att jag skulle aldrig mer ställa ut eller ens bära, men då fick min vännina mej att tänka om.
Hon sa att enda sättet att slippa sådant i framtiden var att bära mera så att nervositeten släpper.
Och för mej fungerade det perfekt.

Har dock inte burit så många korthår, även om jag burit både Ryssar, Korater, Burmor och Siam-orientaler...
Både i sverige och norge.

Har mest gått på Semilånghår/kat II.
Och det finns massor med Birmor, skogisar och Main Cooner som gärna sätter tänderna i ens händer... ja t.o.m. i ansiktet...

Men jag ångrar inte att jag gått assistent så mycket, skulle gärna göra det igen men tyvärr säger min kropp ifrån numera :cry:

Det är så otroligt lärorikt att gå assistent om man får en bra dommare som pratar med en i stället för att strunta i sina assistenter.

Är ibland vid behov dommarbordsassistent"chef", alltså den som håller reda på att ägarna är i tid med sina katter till dommarbordet.
Och det brukar kroppen hålla för :D

Liknande trådar

Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama