Cane corso

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Alín
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 631
A

Alín

Hej allihop!

Undrar om det finns någon här som har en cane corso här?
Eller har ni andra någon åsikt om rasen?

Själv har jag en stor 2 årig hane som är min stora prins i livet:love: och jag tycker rasen är underbar, men det kan vara så att jag är lite partisk!;)

Sv: Cane corso

Hihi vet ingenting om rasen, Men sökte på den på google nu och såg att det var en väldigt fin hund! :D

Nej dom ä inte så vanliga här i Sverige s just därför hade det varit kul att komma i kontakt med någon annan som har en!:)

Jag har ingen Cane corso för tillfället. Men har planerat in ett valpköp i början av nästa år :) En liten Cane corso tik. Det verkar vara en trevlig ras!

En tjej på stallet har en och jag har haft en på en av mina hundkurser. Härliga hundar! (är väl oxå lite partisk då jag gillar den typen av hund....)

En vän till våran familj har uppfödning på dom

Har själv varit inne på att köpa en sådan tidigare..fast det får nog vänta nått år, Mn rasen är ju alldeles underbara tycker jah! sen älskar jag deras utseende med:) och dom fawn färgade har jag då fastnat lite extra för:love:

Min bror har cane corso uppfödning. De hade en kull i våras som verkligen har blivit lyckad. De ska ha sin första valpträff på söndag.

Idag har de en treårig hane, en tvåårig tik och en valp som är 4 månader :love:

Min hane är svartbridle och på 70 kilo så även om dom är jättefina och supertrevliga när dom är rätt fostrade. Så viktigt är väl om man funderar på att skaffa en att tänka på hur mycket aktivering och fostran som krävs!

Men har man kommit dit har man världens lojalaste vän:love:

har ingen själv, men tycker det är urläckra hundar :)

Men nog borde det vara förbjudet att starta sånna här trådar utan att lägga in bilder?? :p

Jag ville ha en Cane Corso men köpte en Beauceron istället och ångrar mig INTE!!!Men ... ibland kryper tankarna upp igen ... man kan ju ha fler än två hundar, och ... en till Beauceron ... och ... en Cane Corso...?! Jaaa!!!

Hehe, enda kortet som jag har på broders hund är ett valpkort på treåringen:D

PICT0016.jpg

Han är otroligt fin :love:

:) Ska ordna lite bilder att lägga upp på min kille!

-- och Fiffi, skitsöt liten kille det där, svartbridle också, inte sant?

:) Ska ordna lite bilder att lägga upp på min kille!

-- och Fiffi, skitsöt liten kille det där, svartbridle också, inte sant?

Har hört dem prata om brindle och han är väldigt mörk så färgen heter nog så :angel:
Han är väldigt fin i ansiktet, jag som inte varit så mycket för såna med hängläppar och massor av dreggel är väldigt förstjust i denna. Han har inte så mycket häng runt ansiktet och är inte så jättestor. Han är mindre än min schäfer:D

Äger en Corso-pojke på 7mån. Jättehärlig ras verkligen.

Vilken fin hund :) Underbar färg.
Men lite otäckt med så ljusa ögon.
min ena hund har mörka och den andre har ljusare och faktiskat ser den med ljusa ögon farligare ut :D

Min syster och hennes pojkvän har en Cane corso. Eller rättare sagt, på prov. Hennes pojkväns föräldrar föder upp sånna och nu har dom en på prov för att eventuellt ha honom som sin. Han heter amadeus och är 9månader eller något. Väldigt lugn och stabil hund. Tyvärr är han ju så pass mycket större än min lilla shih tzu, så dom kan inte leka tillsammans. Fast dom hemsk gärna vill. Men jag vill ju inte att Elvis blir mos ;). Amadeus inser nog inte hur stor han är riktigt, och han vill gärna sitta i knät och sover i sängen hos dom. Jag förstår bara inte hur han får plats, jag tycker Elvis tar tillräcklig plats i sängen :confused::D

Här är två bilder, blev tyvärr ingen bra för han var så koncentrerad på elvis

23368411.jpg

23368419.jpg

Han är väldigt fin, ska se om jag kan ta bättre bilder på honom

Jag har en CC, en hanne som är fyra år gammal nu. Underbar ras tycker jag. Stabil, vänlig och trygg utan att bli tråkig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 416
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka