Camiell Flamingo Z

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ghosttown
  • Startdatum Startdatum
G

Ghosttown

Hej! Är det någon som har sett när Camiell Flamingo Z har varit ute och tävlat? Har det sett bra ut? resultat m.m vore jätteskoj att få veta mer om denna hingst! :banana:

Sv: Camiell Flamingo Z

Har du kikat på filmen på Flyinges hemsida?

Jag har inte sett honom tävla, endast på hingstvisning. Jag tyckte att han såg tung ut.

Jag gillar honom, men kunde ju gärna sett lite mer resultat på honom.
Han rör sig med bra mekanik, har ett trevligt temperament, och ser ut som en arbetsmyra. Positiv kille!
Han är den som jag tycker är sundast från det stället, från armbågen och ned! :o
Om jag skulle önska något, är det att han skulle öppna upp mer bak i språnget.
mvh

såg honom i falsterbo förra sommaren. helt klart en "internationell typ", outstanding, men fordrar ett lite lättare sto.

Jag har sett filmen från hemsidan..och blev kanske inte så jätteimponerad...det är därför jag undrar om han kanske ser bättre ut i verkligheten :confused: sen säger ryktet :angel: att han inte är något lovande ämne för då hade Peter Eriksson tagit hand om honom själv och inte överlåtit honom på Helena T... :crazy:

Man kan nog inte gå efter vad Peter rider.Dels skulle han inte ha en chans att rida alla och dels så har har ridit flertal hingstar som efter något år eller två återvänder till ursprungslandet, trots att de skriver på Flyinges hemsida att han kallar den och den hingsten för "löften".Så det är inget man direkt kan gå efter.Titta på filmerna och gå efter din egen magkänsla...kolla även in vad mödernet på hingstarna har givit innan.

Tack känns mycket bättre nu!!! :) Tycker hingsten känns "rätt" för mitt sto, och så tycker jag fölisarna efter honom ser jättefina ut!

Jag har ett Vivaldi sto, som är väldigt smäcker och fin, och skulle gärna vilja ha en lite större variant av henne,då hon är något för liten för banhoppning (räcker inte riktigt fram på långa avstånd i komb) men som hoppar fantastiskt bra, och som dessutom rör sig väldigt trevligt.Det stog att Camiell också rör sig bra, och då kanske man kan få en fölis med både hyffsat steg och hoppförmåga!! :)

Han rör sig mycket trevligt med rena fina gångarter. Det är lagom mycket luft i rörelserna. Hade också önskat att han öppnade upp bättre i hoppningen, men jag gillar trycket i honom på banan. Dessutom ser han otroligt ridbar ut! Han är helt klart mitt förstaval till mitt Quite Easy-sto!

Jag valde också Camiell i år, och hon är konstaterad dräktig! Bara hoppas att det håller i sig. ;)

Camiell är en hingst som hoppar väldigt mycket på styrka genom sprången. Dock tycker jag att han är lite lång över ryggen och i sprången så märker man att han är lite spänd i ryggen vilket påverkar bakbenstekniken.
Han har dock ett väldigt trevligt temperament, väldigt lätt att ha att göra med.
Han är kraftfull med trevligt rörelser vilket jag tycker om.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 839
Senast: LiviaFilippa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025