C-ponny på hästtävling.

Sv: C-ponny på hästtävling.

Tror du på ekipaget så tycker jag absolut inte att det är dumt att försöka. Jag har stött på ett och samma c-ponny ekipage flertalet gånger på tävlingar. Ponnyn ser inte mycket ut för världen men har ett helt underbart steg och har slagit mig och mitt halvblod minst 2 ggr. De hamnar även oftast nära toppen.

Lycka till!

Väldigt skönt att höra:bow: Skulle vara kul att få tävla mot min kusin som rider på ett välstammat halvblod. det är ju drömmen att få slå dom;):rofl:

Jag tävlar mot stora hästar med min lilla d-ponny (142 cm). Han har inget jättebra steg, men är trevlig och välriden och vi känner varandra väl, så det brukar gå bra, för det mesta placering :D

Ska du bara tävla lokalt räcker det med att du skaffar lokallicens, och sedan ringer du till ridsportförbundet och anmäler att han from nu ska gå som stor häst.
Regional krävs såklart hästlicens + ryttarlicens.

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 113
Senast: fio
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Är lite nyfiken på det här fenomenet... På senaste tiden tycker jag mig sett att användningen av graman och gummisnodd ökat markant i...
2
Svar
33
· Visningar
6 561
Senast: Hedwig
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 453
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix