Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har en på 8 kg. Hon äter mush vaisto (köttbullarna). Fodrar endast en gång om dagen och hon får 6 st. Ser hemskt pluttigt ut! Men så försöker jag tänka på vad det innehåller, och hur liiiiten hennes magsäck måste vara, så går det lättare.
Och sen så har jag fått lov att lära mig att mat inte är kärlek..
Nu med VoH så kastar båda i sig maten, fullständigt älskar den.
Den gamle ska ju ner i vikt så han ska definitivt inte ha för mkt.
VoH är mer kompakt än BRAVO och jag misstänker att energiinehållet kan vara högre men jag har inte kollat exakt. Det känns bara som att portionerna är så små, att det inte fyller i magen till nån reda.
*kl*
Lite trådkap.
Men vi ger ju voh till våran. Han väger drygt 60kg. Men det är stört omöjligt att få honom äta mer än en 500g's korv / dag.
Istället får vi blanda ut den korven med torrfoder, ge linfröolja och sen blanda i vad som finns för dagen (resterna av en korvstroganoff, köttfärssås, pizzakanter eller liknande) för att han inte ska magra av helt.
Vad gör man? Han ska ju äta drygt 2kg om dagen om jag fattat rätt. Och det är fyra korvar, inte en chans att jag får i honom det.
Och ja, han är åt det magrare hållet. Vissa dagar då han matvägrar helt så blir han snabbt insjunken på sidorna och revbenen är tydliga.
Lite vass över ryggen.
Han är avmaskad, kollad, inget fysiskt fel. Tänderna fina osv.
2 och lite till då.
Får honom knappt att sätta i sig en dock.