Byta storlek på länkar?

S

sara

Jag håller på att göra en hemsida med länkar som ligger i en tabell, min fråga är hur jag ska få länktexten att bli större och inte understruken. Vart ska jag skriva html-koden?

Jag undrar också hur man får undermenyer (typ rullgardin) måste man kunna stilmallar då?
 
Stilmallar styr hur de olika sakerna på sidan ser ut. För att göra en undermeny krävs därför inte att man kan stilmallar. Undermenyer kan vara lite allt möjligt och jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar. :crazy:

Länkproblemet kan jag däremot hjälpa dig med. Här måste du använda stilmallar!

Klistra in detta mellan <head> och </head>;
<style type="text/css">
<!--a:link{text-decoration:none;font size:10pt}-->
<!--a:active{text-decoration:none;font size:10pt}-->
<!--a:visited{text-decoration:none;font size:10pt}-->
<!--a:hover{text-decoration:none;font size:10pt}-->
</style>

Byt ut 10 mot vilket värde som helst och prova dig fram till vilken länkstorlek du vill ha.
a:link styr själva länkens utseende.
a:active styr den aktiva länkens utseende.
a:visited styr redan besökta länkars utseende.
a:hover styr hur länken ser ut vid muspek.

Vill du ha understryket igen byter du bara ut none mot underline.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 358
Senast: doppler
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
17 938
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Bukefalos Jag har blivit utloggad på min mobil och kan inte komma ihåg mitt lösenord. Jag har flera gånger klickat på "glömt lösenord" men mailet...
Svar
13
· Visningar
1 845
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp