Enya
Trådstartare
Eftersom jag står på kö på lägenhet och ska flytta till grannkommunen så fort det går, så har jag från nu i höst skrivit in mina tre skolbarn i en ny skola. I dag pratade jag med rektorn om fritidsplacering eftersom jag började jobba i måndags men inte har fritids. Jag sa upp den i förra kommunen så jag har ingen plats där för dem heller. Hon berättade att barnen inte har rätt till fritidsplacering i skolkommunen eftersom jag inte bor där.
Det verkade på henne att jag inte har rätt till fritids alls ens när skolan börjar, ifall jag bor i denna kommunen.
Hur ligger det till, någon som bytt skolkommunen? Jag ska höra mer med henne hur hon menar, men det var ganska klart att jag åtminstone till skolan börjar inte har fritids där. Men det är 2 veckor dit och jag jobbar varje dag 5 timmar, och har barnen med mig
Det verkade på henne att jag inte har rätt till fritids alls ens när skolan börjar, ifall jag bor i denna kommunen.
Hur ligger det till, någon som bytt skolkommunen? Jag ska höra mer med henne hur hon menar, men det var ganska klart att jag åtminstone till skolan börjar inte har fritids där. Men det är 2 veckor dit och jag jobbar varje dag 5 timmar, och har barnen med mig