bygga muskler med nybörjare på ryggen

Willja

Trådstartare
Hur noga är det att hästen går i rätt form för att den ska bygga rätt muskler?

jag tömkör vårt russ ett par dagar i veckan, annars är det min dotter som rider honom. Han har lätt för att gå i form men min dotter är inte så duktig än.

Räcker det med de dagar jag tömkör honom för att han ska muskla på sig? (Han har troligtvis haft proteinbrist och är väldigt tunn över ryggen)

Finns det något jag ska tänka på när min dotter rider för att bygga musklerna rätt? Hon tycker det är roligast när vi rider ut för tillfället...

Sv: bygga muskler med nybörjare på ryggen

Om man endast rider på platt underlag och hästen går i minihage, så är de de...

Ett av de bästa sätten att muskla dem är igenom tömkörning!
Dock så är de lite individuellt hur lätt de har för sig att muskla sig och de har en del med foder att göra!

Rid i kuperad terräng gärna i uppförsbackar i lite friskt tempo så han tramar på med bakbenen!
De gånger ni rider i ridbanan så träna övergångar (tvingar dem att trampa under sig)
och rid gärna över bommar, så kan ahn itne dra benen i backen!

Sv: bygga muskler med nybörjare på ryggen

Tack för svaret! Jag kanske ska öka på tömkörningen lite då. Samt styra upp dotterns ridning med fler bommar och övergångar. De mår hon också bra av:-)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 321
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama