Burstorlek

Den är för liten... Nymfar ska ha en bur som är 120x70x80cm (LxBxH) alltså 0.84 kvardatmeter i bottenarea med längsta sidan minst 120cm och höjden minst 80cm.

Stoppar du in två nymfer i en sådan bur ser du att det gentligen inte är så stort enns det att du egentlien borde ha dubbelt så stort. Tycker du minst bör ha en bur som är av storleken jordbruksverket starkt rekomenderar (ej lag för privatperson). Lättaste och billigaste sättet är att bygga en bur själv.

Har haft nymfar och de hade en bur som jag köpte som var 120x70x105 cm (LxBxH) och det tyckte jag var på gränsen till litet. (den buren är förresten till salu om någon är intresserad)

De verkar ju göra specialgjorda burar också du kan ju maila dem och höra om de kan göra en bur åt dig med mer passande mått för nymfkakaduor.

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 187
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 261
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar