burfunderingar!

squarepants

Trådstartare
vi har tingat två honungar ur samma kull som vi ska ta hem om fyra veckor (då de är 11 veckor).
vi har lite funderingar på bur här och jag vill höra vad ni tycker :)

vi har en hönshus, isolerad på ca 5kvadratmeter som vi tänker lägga in spån och halm och bygga ett litet hus som de kan vara i med och lite platåer och så ni vet.
till huset hör en gård på ca 6kvadratmeter.
utedelen är med galler runt om och över som tak.
vi tänkte om man sätter tex. plywood runtom i utedelen ca 1m högt så kan inga små kattskrällen skrämma ihjäl stackarna.
och om man sedan lägger galler på botten så de inte kan gräva sig ut och lägger jord över och stampar. vad ska gå läggas på det?
de kan ju inte hoppa runt på jord menar ja.
det ska ju vara tåligt för vatten och så eftersom det är taklöst.

har ni några förslag? :)
så gräs går, men.. det är ganska jobbigt :crazy:
grus kanske?

/hanna - hade en innekanin när hon var 5 år som blev tjock :o

Sv: burfunderingar!

Gräs är väl trevligast, tror dock inte du behöver nåt insynsskydd för katter.. ÄR det kaniner det handlar om?

Sv: burfunderingar!

Låter bra men jag tycker inte heller du behöver ngt insynsskydd för katter. Mina kaniner är varken rädda för katter eller nyfikna hönor.

Gräs är bra men det tar ju en stund innan det växer upp, om du nu inte kan skala av en bit gräs från ngt annat stället. Annars kan man väl köpa färdig gräsmatta, vet inte hur dyrt det är men till 6 kvadratmeter kan det väl inte bli hur dyrt som helst.

Sen kan du ju alltid ha lite stenpartier blandat med sten och grus, så de får klättra och vässa klorna och ngn grov stock osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: fridaxi
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 563
Senast: Ramona
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 208
Senast: Monstermom
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 212
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar