bula under magen, kan det vara bråck?

G

gizzan

någon som vet hur ett bråck ser ut, mitt 20åriga vbl sto har fått en bula under magen..ung 4-5cm från navlen, den är hård, och hon ömmar ingenting..... man kan säga att det ser ut som när hästarna blivit bitna av en broms ung..

Sv: bula under magen, kan det vara bråck?

Jag har sett en häst med bråck, det var stort som en fotboll ungefär fast inte mer utrryckt om du förstår vad jag menar. Det satt också på magen, var hårt och orsakade ingen smärta eller andra problem för hästen ifråga. Jag tycker nog att du ska hålla koll på det i alla fall. Om det växer eller börjar göra ont. Är du orolig så kan du ju alltid ringa vet. En annan teori inte lika positiv är ju cancer. Vår hund fick cancer, hon fick en tumör som syntes på huden, hade inte ont av den och den störde henne inte, däremot hade hon tumörer inne i kroppen som hon tyvärr dog av. Vill inte skrämma upp dig (vilket jag säkert gjort nu) jag skulle avvakta om jag var du. Så länge pållen mår bra så skulle jag inte göra någonting förutom att hålla koll på "bulan"

sitter svullnaden mellan naveln och juvrena? i anslutning till juvrena? Har stoet nyligen brunstat? ska hon brunsta nu snart?

Min häst fick bråck efter en buköppning. Det var en bulle som rymdes i en kupad hand. Det var lite halvmjukt, och man kunde trycka upp bullen i magen. Tror det är så med bråck att man kan trycka tillbaka det. Ett föl i stallet har navelbråck, och i det kan man stoppa upp ett finger.

/ Maris

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 488
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 893
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 316
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka