Bula på höften?

Nu knycker jag tråden lite eftersom det handlar om liknande som diskuterats.

Jag har en ganska stor bula kvar på låret efter jag blev sparkad av en häst, som en halv hov. Det är säkert 7-8 år sen nu, men bulan är kvar. Fick ju världens lårkaka såklart när det skedde, men jag trodde ju att den skulle försvinna... Har dessutom ingen känsel på och runt själva bulan.

Den har inte direkt ömmat, och jag har inte varit röd, och det är inget som ha velat komma ut, men jag gissar att jag aldrig kommer bli av med den? 🙈

Någon som har en teori om vad som har hänt inne i låret? Den syns ju när jag står ochom jag har tunnare byxor på mig, tex leggings. Inget som stör mig så, men av ren nyfikenhet så hade det ju varit intressant att kolla upp vad som döljer sig kvar där inne. Kan det ha blivit någon slags ärrvävnad? Borde väll inte kunna vara kvar nån blodansamling så här långt efter?
Jag kan köra in fingret ganska långt på ena sidan om bulan, är det nån muskel som gått sönder och inte ligger där den ska?

Som sagt, har inga besvär av den, men hade varit intressant att veta vad som har hänt egentligen. (Andra bakhoven träffade mitt knä på andra sidan, så var bara det det blev fokus på när jag hamnade på akuten, låret vart bara en snabbkoll på och konstaterade att det var en lårkaka som skulle försvinna)

En lekmannagissning...
Muskelskada där muskeln skadats så pass att den inte kunde läka ihop utan att få en bula?
Min häst har en liknande bula på låret.
Equiterapeuten som arbetar på en rehabanläggning där till exempel många travhästar (och ridhästar) tas om hand sade i alla fall att det borde vara en gammal muskelskada, men inget som påverkar honom alls idag.
Hon känns väldigt kunnig och anläggningen arbetar nära tillsammans med veterinärer så jag har valt att tro att hon har rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 098
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 924
Senast: Enya
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 108
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38