Bula på höften?

@strawberrysylt Kanske hjälpsamt om du kunde låna en bild av höften och peka ut ungefär var bulan är?
Tex
höft-ben-och-skarvar-82160915.jpg

Edit: Ser nu att @CillaW redan lagt in bilder på höften, never mind.

Jaha... pratat med VC idag, som tyckte det var svårt att bedöma via tel, vilket ju är förståeligt. Vi sa jag skulle be ssk på jobbet kolla. "Min" ssk kunde tömma ur lite blod, men sa resten behövdes bedövning för. Så jag ville boka en tid, men 1177 sa jag behöver vara vaken o boka via nätet kl 00 inatt när tiderna släpps. 😩 Så nu hoppas jag jag får första tiden imorgon, som är 10 för det är lördag...

Jaha... pratat med VC idag, som tyckte det var svårt att bedöma via tel, vilket ju är förståeligt. Vi sa jag skulle be ssk på jobbet kolla. "Min" ssk kunde tömma ur lite blod, men sa resten behövdes bedövning för. Så jag ville boka en tid, men 1177 sa jag behöver vara vaken o boka via nätet kl 00 inatt när tiderna släpps. 😩 Så nu hoppas jag jag får första tiden imorgon, som är 10 för det är lördag...
Så det var alltså inte var i, utan något slags blodblåsa?

Ska man avstå från att träna (jogga) när man äter antibiotika?

De senaste dagarna har jag känt mig lite hängig, men imorrn fm ifall jag känner mig pigg och det inte gör ont hade jag haft tid att springa en liten runda... eller bör jag avstå?

Ska man avstå från att träna (jogga) när man äter antibiotika?

De senaste dagarna har jag känt mig lite hängig, men imorrn fm ifall jag känner mig pigg och det inte gör ont hade jag haft tid att springa en liten runda... eller bör jag avstå?
Absolut! Men det är inte för antibiotikan i sig utan för att du har en pågående infektion i kroppen. Du riskerar både spridning och att det förvärras om du tränar. Vila tills kuren är slut. Det behöver din kropp för att kunna ta hand om infektionen.

Absolut! Men det är inte för antibiotikan i sig utan för att du har en pågående infektion i kroppen. Du riskerar både spridning och att det förvärras om du tränar. Vila tills kuren är slut. Det behöver din kropp för att kunna ta hand om infektionen.

Tack, jo jag kom på att jag tänkte/uttryckte mig fel. Då ska jag låta min kropp vara ifred från träning lite till då :).

Hemma igen... Hon tömde inte ur nåt mer, det var en hård kaka med ärrvävnad som kunde vara kvar där tydligen.

Fick antibiotika, 3 tabletter om dan i sju dagar.

Vad bra att du varit inne och fått hjälp, hoppas det inte behövs mer utan går tillbaka snällt.
En bekant blev påsprungen av en häst (många år sen nu) och ramlade mot ett badkar. Fick en STOR bula på höften (så stor att det var svårt att få på sig byxor osv). Hon gick inte till VC utan lät det vara och bulan stannade kvar. Till slut fick hon ju gå till läkare ändå, och då hade ju "allt" i bulan stelnat/levrat sig och kapslats in så var inte bara att tömma utan krävde rätt mycket jobb.
Det fick bort det till slut i alla fall och hon har inga men av det - men bottom line, vad bra att du tog hjälp rätt fort ändå innan det blev ett STORT problem.

Vad bra att du varit inne och fått hjälp, hoppas det inte behövs mer utan går tillbaka snällt.
En bekant blev påsprungen av en häst (många år sen nu) och ramlade mot ett badkar. Fick en STOR bula på höften (så stor att det var svårt att få på sig byxor osv). Hon gick inte till VC utan lät det vara och bulan stannade kvar. Till slut fick hon ju gå till läkare ändå, och då hade ju "allt" i bulan stelnat/levrat sig och kapslats in så var inte bara att tömma utan krävde rätt mycket jobb.
Det fick bort det till slut i alla fall och hon har inga men av det - men bottom line, vad bra att du tog hjälp rätt fort ändå innan det blev ett STORT problem.

Oj :S. Konstigt att hon inte ringde/gick till VC... men tur att det gick bra ändå sen då.

Jo, visst tvekade jag och tänkte det kanske var nåt jag kunde fixa själv, men är nog alltid bättre att ringa 1177 hellre en gång för mkt än för lite...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 098
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 924
Senast: Enya
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 108
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38