Hjälp tomatsoppa med makaroner eller ris i, hurdå? Erkänner skamset att jag nog aldrig ätit tomatsoppa alls så det jämnar ut sig. (i alla fall inte varm, har ätit kall, det var rysansvärt)Fiskpinnar och makaroner har fått mig att sluta muttra nuförtiden, efter att jag fått barn, men tidigare.... Men när barnen kommer hem och berättar att skolorna serverar tomatsoppa med makaroner i , alltså allvarligt? ALLVARLIGT?!?! Det ska serveras utan makaroner och till ris ju. Hela min tomatsoppevärld rasar samman en stund varje gång de berättar om det!
Jag får nog erkänna att jag inte är så bärig eller fruktig trots allt. Det är inget jag tycker illa om, men heller inget jag längtar efter eller känner fattas maträtter eller i mitt liv ens. Detta till trots att jag under ett års tid käkade en banan varje arbetsdag trots att jag tycker att banan ÄR den äckligaste frukten, faktiskt inte alls god. Men minst jobbig att äta och mest mättande, så det blev den. Men sylt och sånt är jag inte mycket för, tror det har med konsistensen att göra också.
(är en stor anhängare av broccolisoppa, potatissoppa, majssoppa, grön ärtsoppa osv däremot -dvs allting som går ut på att du häller en grönsak i kokande vatten och sedan vrrrr)