Tack för att du lämnade ut dig på buke!
Jag håller med om att tanken på att gå ner mycket i vikt är "ge upp-varning", men med operation blir det ju något lättare, så där är ju tanken att 10 kg är för lite att gå ner, då är det mer som gäller.
Om jag inte gör operationen utan bara ändrar kost osv, börjar i de där små stegen, en sak i taget och ser vart det landar, så har jag faktiskt inte ens satt något mål för det. Jag har egentligen inte aktivt funderat på att gå ner i vikt på det sättet utan där handlar det mer om att få rätt på kosten först och främst, sekundärt är vikten. Jag gissar att läkaren på vc som skickade mig till dietisten hade vikten som primärt mål, men det har inte jag och jag vågar inte ha det uttalat heller. För så fort jag närmar mig det så hamnar jag i ett destruktivt trist beteende som faktiskt är skrämmande. Så viktnedgång- ja tack. Hur mycket? Ingen aning, är det något som behöver bestämmas eller går det att ta det som det kommer? Eller nej, jag tror jag står fast vid att inte bestämma något slags mål. Det finns få saker som är så nedbrytande som att göra andra besvikna när man verkligen anstränger sig, att misslyckas.
Skulle jag väga 80-90 skulle det vara ok. Jag hade min häst när jag vägde 88-90. Sedan gick jag upp i vikt, red inte längre och hon skadade sig och fick avlivas därefter. Jag kände mig preciiiiiiiiis lika fet och ful då som nu, så vad jag tycker om mig själv gör nog ingen skillnad. Hade nog tyckt jag var fet och ful om jag vägt 20 kg.
Din förklaring till varför du vill gå ner i vikt, hur det känns i kroppen, förstår jag, det är precis så jag känner. Det är där jag nu är, det känns som om jag behöver gå ner i vikt, kroppen säger det. Jag har aldrig, och det menar jag verkligen, känt mig osmidig pga min vikt, förrän nu lite grann. Vikt, värk eller ålder låter jag vara osagt, kan vara allt, ju mer det gör ont desto osmidigare känner jag mig, stel och bedrövlig. Tidigare har vikten liksom inte varit ett hinder för att gå dit jag vill, bära saker, röra mig, osv osv.