Bula på höften?

strawberrysylt

Trådstartare
Det var jättesvårt att ta en bild, men... syns kanske att det sticker ut nåt där iaf...

Bakgrund: I somras ramlade jag med cykeln och landade på höften och jag tror det var då jag fick som en liten kula/klump därinne. Inga men av den, den bara var där och jag har känt den sen dess om jag känt efter, inte annars.
Nu typ de senaste dagarna har det sett ut som om jag kliat på ett myggbett där, ni vet, men jag minns inte att jag kliat... och nu typ idag har det varit ömt där hela dagen och känns som en större bulle därinne när jag känner efter...

Någon som vet vad detta kan vara? Är det inget att bry sig om eller bör jag ringa 1177/VC?

Bifogade filer

• 20191024_172120.webp
    20191024_172120.webp
    84,8 KB · Visningar: 353
Vet inte om jag tror det kan vara relaterat till olyckan eller ej.
Ser mest ut som en (var?)böld bara?
Vad den uppkommit av uttalar jag mig däremot inte om. Lite osäker på om man kan få det av att man slagit i hårt och det blivit nåt slags inflammation under läkningen?

Vet inte om jag tror det kan vara relaterat till olyckan eller ej.
Ser mest ut som en (var?)böld bara?
Vad den uppkommit av uttalar jag mig däremot inte om. Lite osäker på om man kan få det av att man slagit i hårt och det blivit nåt slags inflammation under läkningen?

Jo, jag funderade på det jag med, om det är var därinne... (som behöver komma ut?) Ska jag försöka trycka ut nåt själv?

Visst kan jag ringa 1177/VC, men tänkte om det är en liten grej som går över/jag kan fixa själv...?

Det var jättesvårt att ta en bild, men... syns kanske att det sticker ut nåt där iaf...

Bakgrund: I somras ramlade jag med cykeln och landade på höften och jag tror det var då jag fick som en liten kula/klump därinne. Inga men av den, den bara var där och jag har känt den sen dess om jag känt efter, inte annars.
Nu typ de senaste dagarna har det sett ut som om jag kliat på ett myggbett där, ni vet, men jag minns inte att jag kliat... och nu typ idag har det varit ömt där hela dagen och känns som en större bulle därinne när jag känner efter...

Någon som vet vad detta kan vara? Är det inget att bry sig om eller bör jag ringa 1177/VC?
Fick du något sår när du ramlade?

Jo, jag funderade på det jag med, om det är var därinne... (som behöver komma ut?) Ska jag försöka trycka ut nåt själv?

Visst kan jag ringa 1177/VC, men tänkte om det är en liten grej som går över/jag kan fixa själv...?
Alltså jag hade provat själv. Inte karva eller så men se om det kom ut om man klämde och ev punkterade bulan.
Om man egentligen ska göra så vet jag inte.
Men de rekommendationer har jag fått vid mindre bölder på djur har varit ungefär.
Klämma ut var och spola rent, upprepa 2 ggr dagligen och se om det slutar bildas mer var inom en vecka. Däremot om det på något sätt känns värre, varet blir tjockare, ökar i mängd, eller om man får feber, ordentligt ont och/eller mår dåligt på andra sätt hade jag sökt vård.

Alltså jag hade provat själv. Inte karva eller så men se om det kom ut om man klämde och ev punkterade bulan.
Om man egentligen ska göra så vet jag inte.
Men de rekommendationer har jag fått vid mindre bölder på djur har varit ungefär.
Klämma ut var och spola rent, upprepa 2 ggr dagligen och se om det slutar bildas mer var inom en vecka. Däremot om det på något sätt känns värre, varet blir tjockare, ökar i mängd, eller om man får feber, ordentligt ont och/eller mår dåligt på andra sätt hade jag sökt vård.

Tack för svaret :)

Tror jag avvaktar tills imorrn och ser hur det känns då och ringer då om jag ska. Är inte så jag behöver ringa nu ikväll känner jag. Peppar peppar.

Eftersom bulan/bölden växte så ringde jag 1177 nu... hon sa att jag skulle ringa VC imorgon....

Jag skulle inte försöka trycka ut något sa hon, men däremot kunde jag lagt på ett omslag med alsolsprit, fast det kom jag på att det har jag ingen... men men.

Det är svårt att på bilden se var den här bulan sitter.
"Höften" betyder olika saker för olika personer. Det är bra om man vet att man pratar om samma sak!

"Höften" betyder olika saker för olika personer. Det är bra om man vet att man pratar om samma sak!

Jo, förstår det, var svårt att knäppa bild...
Men hittade den här bilden, här ser det ut som om jag håller handen där bulan är nu ungefär.

Bifogade filer

• 20191024_222850.webp
    20191024_222850.webp
    110,4 KB · Visningar: 250
Jo, förstår det, var svårt att knäppa bild...
Men hittade den här bilden, här ser det ut som om jag håller handen där bulan är nu ungefär.
Är det inte på den där höftkulan man känner genom huden på sidorna då? Jag tolkade dig som det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 098
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 924
Senast: Enya
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 108
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38