Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Känner någon för lite workout finns det 15 kbm ved också :angel:

Jag är en jävel på att gräva, och att skotta grus. Men har planerat in mina värsta fyspass med de inslagen mellan semesterns sociala aktiviteter - då jag tänker att träningsvärken/tennisarmbågar/ryggont ska få en chans att läka ut med några timmars vila. Dvs lagom till jag kommer hem, och är redo att ta mig an ett eller två ton grus till. Så idag har jag kört stenhårt, och kommer nog att få välta mig ur sängen för att kunna komma i bilen i morgon bitti.

Men visst, till på söndag borde jag kunna ha en fyspeak igen? :idea:

Det är en kabinväska så inte sååå stor. :rofl: Jag kan vara den som ALLTID överpackar. ;)

INTE OM EN SKA ÅKA TVÄRS ÖVER LANDET! :D plus mycket bekvämare och enklare än rygga ju.

Du skulle se vad jag tar med när jag ska jobba... typ ingenting :D Det viktigaste är medicinerna, fältutrustningen och kängorna, resten ger sig.

Nu var ju veden ett skämt... jag förväntar mig inte att mina gäster ska jobba :D
I grannlandet finns något som kallas talko.
det betyder att man samlas och gör ett rejält arbetspass - typ lägger ett tak :p. Värd/värdinna bjuder på mat och dryck. OCH så har man kul under tiden. Effektivt som satan.

När en bygdegårdsförening i bygden fick ett gammalt kapell i gåva så bjöd ordföranden in till "fönsterkul". Mad färgskrapor penslar och glatt humör tog medlemmarna sig an de gamla flagnande fönstren.

Att göra saker ihop är kul. och väldigt effektivt. Det går i ett nafs.
jag brukar knappt anse det som arbete. Räknar in det på nöjeskontot. Men det är jag det :D

Åh jag vill ha frekventa uppdateringar! Vad äter ni? Sov ni gott och var det så hemskt roligt fantastiskt och läskigt som ni trodde?

Okej, NU fick jag resfeber. Tänk om tågen strular och jag missar ett byte? Iiiip, och a-ja, vad kan jag göra mer än att göra så gott jag kan?

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter