Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Ha nej de har jag inte sett på evigheter! fan vad jag är glad att inte köra taxi längre
Ja det är ett jobb jag skulle ha svårt att leva med. Fyllehelgerna åtminstone. Det kan säkert vara trevligt, jag vet åtminstone några, inklusive jag och maken, som gör vad vi kan för att vara trevliga kunder men jag har förstått att alla inte är så. Och de som fått för mycket att dricka.. ew!

Fulla med taskigt självförtroende som ska dissa en på alla sätt de kan är otroligt jobbiga att ha i bilen.

Fulla med taskigt självförtroende som ska dissa en på alla sätt de kan är otroligt jobbiga att ha i bilen.
Ja det förstår jag. Jag och min partner åkte från stan till oss i "ödemarken" efter en utekväll. Han som körde övervägde att jaga körningar utanför stan i stället för att slippa dessa jobbiga. Tvivlar på att han fick något :p

Undrar om bukefalister bits? Man kan inte vara nog försiktig. jag känner bara en. Och n=1 är inget som ger något säkert.
Vad jag försöker säga är att jag är lite nervös.
men det blir nog bra

Jag känner bara noll, i betydelsen "har träffat personligen". Men alltså flera personer med häst- och trädgårdsintresse, det kan ju inte gå fel. Och efter en tolv-tretton år på detta forum så tycker jag nog att jag känner flera stycken som kloka (eller... ja, kloka OCH galna, på ett bra sätt :D ), roliga, varma/omtänksamma, starka och bra personer.

Och som har hanterat blandade levnadsöden av tyngre sort än att träffa nya människor och äta gott och umgås i vacker miljö. Min intuition brukar inte vara helt uppåt väggarna, så jag känner mig hyggligt lugn fastän jag kommer att ramla in i detta illustra sällskap alldeles ensam.

(Det är för övrigt olagligt att bita andra, och skulle någon nu ändå börja med sådant, så vet jag vem man ringer för att lösa det. Och då blir det mer tårta till oss andra. :d )

Det låter som en katt. Klart kisse ska freda sig om det är nödvändigt.

De ende som mer eller mindre kan göra vad som helst med henne är husse. Allt husse gör är bra :meh:

Det var skitkul när han sas förväxlade henne med sin gamla katt nu när vi jobbade tillsammans i våras. Han sov och i halvt vaket tillstånd tänkte han att det var Pelle när Missia klev omkring honom så han gjorde som med Pelle: Grabbade tag i henne och knövlade in henne under sin arm (typ det sista man kan göra med Missia :D). Hon stelnade till lite, kom på att det var ju husse och var sedan nöjd... :cautious:

De ende som mer eller mindre kan göra vad som helst med henne är husse. Allt husse gör är bra :meh:

Det var skitkul när han sas förväxlade henne med sin gamla katt nu när vi jobbade tillsammans i våras. Han sov och i halvt vaket tillstånd tänkte han att det var Pelle när Missia klev omkring honom så han gjorde som med Pelle: Grabbade tag i henne och knövlade in henne under sin arm (typ det sista man kan göra med Missia :D). Hon stelnade till lite, kom på att det var ju husse och var sedan nöjd... :cautious:
:rofl::rofl::meh:

Varför är det ofta så? Att en av husse/matte kan göra nästan vad som?

:rofl::rofl::meh:

Varför är det ofta så? Att en av husse/matte kan göra nästan vad som?

Husse har den inverkan på djur :meh: Skaffar jag mot förmodan en arabhäst kommer kusen garanterat att tycka bättre om husse :cautious:

Han träffade en väktarhund (dobbis) som var tränad att inte ta mat från någon annan än ägaren och inte lyda någon annan. Hunden tog glatt kött från särbon och tyckte rent allmänt att han var roligare än husse :rofl: Särbon blev tillfrågad om han vill ha hunden (det ville han inte) :D

Just ja, en varning till er som kör bil. Vi har ingen mack längre (lång och tråkig historia :meh:) så behöver ni bensin rekommenderar jag att tanka innan ni kommer hit. Diesel går bra, det finns en Circle K truckdiesel på andra sidan byn.

Husse har den inverkan på djur :meh: Skaffar jag mot förmodan en arabhäst kommer kusen garanterat att tycka bättre om husse :cautious:

Han träffade en väktarhund (dobbis) som var tränad att inte ta mat från någon annan än ägaren och inte lyda någon annan. Hunden tog glatt kött från särbon och tyckte rent allmänt att han var roligare än husse :rofl: Särbon blev tillfrågad om han vill ha hunden (det ville han inte) :D
Är han en såndär Djurviskare? :o

Just ja, en varning till er som kör bil. Vi har ingen mack längre (lång och tråkig historia :meh:) så behöver ni bensin rekommenderar jag att tanka innan ni kommer hit. Diesel går bra, det finns en Circle K truckdiesel på andra sidan byn.
Fast... kollar jag hitta.se så är det två mil mellan Falun och Svärdsjö så det kan väl knappast vara nån större fara med bränslet?

Jag tänker lägga mer energi på vårt bränsle :d :d :d

Fast... kollar jag hitta.se så är det två mil mellan Falun och Svärdsjö så det kan väl knappast vara nån större fara med bränslet?

Jag tänker lägga mer energi på vårt bränsle :d :d :d

Tja, jag har vid tillfällen optimiståkt :D Det bör ju gå bra men jag ville ge en heads up iaf :)

Det är ganska exakt 2,5 mil mellan Svärdsjö och Falun men de närmaste tankställena är Sundborn och Enviken, båda ligger ungefär 14km från Svärdsjö.

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar