Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Med min erfarenhet av knytkalas och den allmänna listan av ätbara ting, så tror jag iofs att det kommer att räcka med ett begränsat antal liter jordgubbar som jag kan ordna.

Och vill någon gärna ha grädde, så är det inte värre än att jag kan handla med en halvliter sådan också. Eller vad som behövs. Är det någon som har koll på dagsnoteringen på antalet deltagare? Jag får ihop 15 av listan ovan, inkl värdinna och särbo? 2-3 till ungefär?

Med min erfarenhet av knytkalas och den allmänna listan av ätbara ting, så tror jag iofs att det kommer att räcka med ett begränsat antal liter jordgubbar som jag kan ordna.

Och vill någon gärna ha grädde, så är det inte värre än att jag kan handla med en halvliter sådan också. Eller vad som behövs. Är det någon som har koll på dagsnoteringen på antalet deltagare? Jag får ihop 15 av listan ovan, inkl värdinna och särbo? 2-3 till ungefär?
Jag kan handla med laktosfri grädde och mjölk till kaffet (är kaffetunna så går åt en del)

Jag kan handla med laktosfri grädde och mjölk till kaffet (är kaffetunna så går åt en del)
Oki fyller på

Ändra om det är något nytt
* salsa - Amha
* halloumi - Amha
* grönsallad - tanten
* frukostbröd -tanten
* bregott - tanten
* potatis till alla - Scata
* Chips, ostbågar etc - Squie
* bea och andra goda såser - Malin_L
* frukost-ost - Malin_L
* kaffe - Vallhund
* laktosfri mjölk - Sonic76
* laktosfri grädde - Sonic 76
* tryffeltårta - Magiana
* födelsedagstårta - Klara
*Jordgubbar och glass - Lillgrådis
* såser till glassen - ztsu

Gluten-EmmaW
Laktos- Sonic76
Nötter - Amha, Dentaku
Fisk - Tranan
Övriga bekymmer: purjolök, paprika, tomat (färska), citrusfrukter, kiwi, vallmofrö, oregano

Amha och Dentaku, hur är det med er nötallergi? Är det ok om andra äter nötter? Funderar på tårtfyllningar och tänkte göra ett par olika tårtor. Är lite sugen på att experimentera lite med nutella, men självklart inte om det innebär problem för någon.

Helt ok för mig!

Bara för att jag är typ senil och smsbiljetterna är sjukt oorganiserade:
7/7
11:15-12:29 Uddevalla C - Herrljunga stn
12:39-15:53 Herrljunga stn - Enköping stn
16:10-17:00 Enköping stn - Uppsala C

10/7
11:11-11:49 Uppsala C - Stockholm C
12:26-15:08 Stockholm C - Herrljunga stn
15:34-16:46 Herrljunga stn - Uddevalla C.

Undrar om bukefalister bits? Man kan inte vara nog försiktig. jag känner bara en. Och n=1 är inget som ger något säkert.
Vad jag försöker säga är att jag är lite nervös.
men det blir nog bra

Undrar om bukefalister bits? Man kan inte vara nog försiktig. jag känner bara en. Och n=1 är inget som ger något säkert.
Vad jag försöker säga är att jag är lite nervös.
men det blir nog bra
Jag bits i alla fall inte. Raggade ju till mig plats i bil mest för att jag inte känner någon och hoppas på att finna lite trygghet i er jag träffar i mindre grupp innan den riktiga träffen. Att ta tåget och plockas upp av *okänd* på stationen gjorde mig lite svettig :p

Idag har jag börjat på ny ep-medicin så det finns risk att jag är zombie i helgen :p förhoppningsvis kräks jag i alla fall inte, det vore ju lite jobbigt :rofl:

Jag bits i alla fall inte. Raggade ju till mig plats i bil mest för att jag inte känner någon och hoppas på att finna lite trygghet i er jag träffar i mindre grupp innan den riktiga träffen. Att ta tåget och plockas upp av *okänd* på stationen gjorde mig lite svettig :p

Idag har jag börjat på ny ep-medicin så det finns risk att jag är zombie i helgen :p förhoppningsvis kräks jag i alla fall inte, det vore ju lite jobbigt :rofl:
Om du kräks så säger jag bara att jag har kört taxi i 9 år.
så säg till om du behöver så stannar jag.

Är lite blyg av mig med men allt löser sig
Antingen pratar jag öronen av er eller så somnar jag av utmattning efter veckan :D

Oh, då är du van ;) bilen full med elefantkondomer också?

Blir jag dålig så stannar jag troligtvis hemma men jag brukar klara mig undan *peppar peppar*. Någon enstaka gång jag blivit illamående bara.
Ha nej de har jag inte sett på evigheter! fan vad jag är glad att inte köra taxi längre

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter