Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Kan man inte göra ett tillägg till "vem tar med vad-listan" samt "sovplats-listan" med en "neuros-lista" och en (obligatorisk) kolumn för "vilka diagnoser/neuroser/fobier/tvångstankar/andra besynnerligheter anser du dig ha"? :idea:
Social fobi och galen professorstuket ibland. När jag väl känner mig trygg så önskar ni nog att jag fortsatt vara blyg ;) jag kan prata mycket och länge

Precis. Jag är inte som alla andra men det går för det mesta bra ändå :rofl:
Och vem vill vara som "alla andra" då? Vaf. ska då alla snacka om i byn? :p

@ztsu , tänk "fotbollsplan med 4 mål,,,,,,minst". :D

Skit också att jag inte kan komma ifrån men här kommer det att vara full aktivitet hela sommaren, jag har tom. ställt in midsommarfirandet för jag tappade lusten totalt. Midsommarafton byter jag kamrem och renoverar bromsar på en Mazda som jag sålt så den kommer iväg dvs. en grej mindre på listan! :up:
Midsommardagen byter jag styrlänkar och bakre länkarmsinfästningar på min Volvo och gör den klar för besiktning, ytterligare en grej som kan strykas från listan och sen ska jag spika takstolar och lägga tak.

Sa jag att jag har jobb för ett snickarlag resten av sommaren sen? :D

Då har vi typ samma kritiska moment. Mitt är att köra upp med bilen och inte veta var jag ska parkera :nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh:
Kan man få en ritning @athena_arabians? :laugh:

Lugn. Parkeringen är inte ens ett problem. När du svänger in på själva gårdsplan har du en lada på höger sida om dig...men sen på vänster sida så har du en gigantisk gräsmatta. @athena_arabians - Är den en fotbollsplan i storlek eller en halv? För stor...det är den.

Då har vi typ samma kritiska moment. Mitt är att köra upp med bilen och inte veta var jag ska parkera :nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh:
Kan man få en ritning @athena_arabians? :laugh:

Hela gräsmattan framför huset är typ en parkering (JÄTTEKUL att klippa... not :meh:). Tomten är som sagt på ca en hektar varav lite mindre än hälften är en åker, resten är gräsmatta (och givetvis ytan huset och ekonomibyggnaderna tar upp). Pappa började använda gräsmattan framför huset till auktionerna så det går in MÅNGA bilar där.

Hela gräsmattan framför huset är typ en parkering (JÄTTEKUL att klippa... not :meh:). Tomten är som sagt på ca en hektar varav lite mindre än hälften är en åker, resten är gräsmatta (och givetvis ytan huset och ekonomibyggnaderna tar upp). Pappa började använda gräsmattan framför huset till auktionerna så det går in MÅNGA bilar där.
Ska jag hjälpa till genom att skriva PARKERING på ett lakan och sätta upp?

VA?

Alltså - inbjudna är bukefolk. En dement släkting har inget på vår träff att göra. Otroligt respektlöst mot värdinnan i så fall. Man frågar väl först innan man tar med en sjuk åldring!

Hoppas innerligt att det inte stämmer.
OM du hade bemödat dig att läsa tråden hade du sett att jag stämt av och fått OK. Det är dessutom värdinnans sak att avgöra vem som är inbjuden. Men du behöver inte vara rädd - jag är noga med vem jag umgås med.

OM du hade bemödat dig att läsa tråden hade du sett att jag stämt av och fått OK. Det är dessutom värdinnans sak att avgöra vem som är inbjuden. Men du behöver inte vara rädd - jag är noga med vem jag umgås med.
Nu har jag bemödat mig och läst tråden igen, och ingenstans har du fått ok att ta med någon, faktiskt. Du har fått nej till hund, det är allt.
För allas skull så tänk ett varv till. Jag vet iaf att jag kommer tycka att det är oerhört obehagligt om det befinner sig en senildement person på en fest med okända, onyktra människor. Det är inte snällt varken mot oss andra eller mot personen.

Nu har jag bemödat mig och läst tråden igen, och ingenstans har du fått ok att ta med någon, faktiskt. Du har fått nej till hund, det är allt.
För allas skull så tänk ett varv till. Jag vet iaf att jag kommer tycka att det är oerhört obehagligt om det befinner sig en senildement person på en fest med okända, onyktra människor. Det är inte snällt varken mot oss andra eller mot personen.
Jag skrev att jag skulle ta med Släkting och fick nej på hunden. Men som sagt var har jag insett att jag inte är välkommen (eftersom det inte funkar att lämna hen ensam. Hon har varit på buke-träffar förr).

Jag anser dock fortfarande att det är värdinnan sak att avgöra vem som är inbjuden. Men vad vet jag @athena_arabians kanske uppskattar gatekeepers. Men om jag hade haft samma oro som er hade jag faktiskt valt att köra det via om.

Jag skrev att jag skulle ta med Släkting och fick nej på hunden. Men som sagt var har jag insett att jag inte är välkommen (eftersom det inte funkar att lämna hen ensam. Hon har varit på buke-träffar förr).

Jag anser dock fortfarande att det är värdinnan sak att avgöra vem som är inbjuden. Men vad vet jag @athena_arabians kanske uppskattar gatekeepers. Men om jag hade haft samma oro som er hade jag faktiskt valt att köra det via om.
Jag vet med säkerhet att värdinnan i det här fallet uppskattar vårt stöd. DU är välkommen, inte din dementa släkting. Vi är flera som har jobbiga relationer med demens i vårt förflutna. Jag personligen vill INTE ha något sådant på min födelsedag! Då vill jag glädjas med mina vänner, inte vara orolig för någon annan, och minnas mina dementa morföräldrar.

Jag är helt säker på att DU är välkommen eftersom värdinnan är otroligt generös och gästfri! :)

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30