Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Blir så sugen ju mer ni pratar om allt.
Skulle må väldigt bra av lite socialt umgänge där premissen från början är att ingen förväntas vara "normal".

Men Eniro säger 35 mil och med förutsättningarna jag har just nu är det inte rimligt med den körningen eller vad det i övrigt betyder för mig i form av praktiska bestyr att komma iväg. :cry:

Uppdaterar matlistan:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*sallad - tanten (man ska hålla på gamla traditioner)
*frukostbröd - tanten (se ovan)
*bregott - tanten
*Jag tänker snyta Ninnurur ´s paradgren - potatis till alla :up: - Scata
* Chips, ostbågar etc - Squie. (fast det var inte mkt som gick åt förra året...de flesta gick o lade sig tidigt. ;)
*nån sorts efterrätt? - Magiana fixar en tryffeltårta

utöver det är det finemang om vi kan få
*Jordgubbar? - Lillgrådis
*bea (man ska hålla på gamla traditioner) och andra goda såser - Malin_L
*frukost-ost - Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?

Blir så sugen ju mer ni pratar om allt.
Skulle må väldigt bra av lite socialt umgänge där premissen från början är att ingen förväntas vara "normal".

Men Eniro säger 35 mil och med förutsättningarna jag har just nu är det inte rimligt med den körningen eller vad det i övrigt betyder för mig i form av praktiska bestyr att komma iväg. :cry:

Var bor du? Om du bor utefter min rutt kan jag hämta upp dig :)

Uppdaterar matlistan:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*bregott - tanten
* Chips, ostbågar etc - Squie. (fast det var inte mkt som gick åt förra året...de flesta gick o lade sig tidigt. ;)

*frukost-ost - Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?

Trodde jag skulle ta med jordgubbar?

Sedan är värdinnan glad om salladerna innehåller begränsad mängd paprika och purjolök (läs: min mage vill inte ha någondera så jag får peta undan). Annan lök går bra :up:

Uppdaterar matlistan:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*bregott - tanten
*jordärtskockor som förvandlas till smarriga chips -Ninnurur
*en flarra blått vin :cautious: - Ninnurur :angel:
*mjölk till kaffe/te -

*frukost-ost - Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?

Inte då, @Scata flyger norrifrån :D
Har jag missat.
Får jag fråga @Scata varifrån och vilken väg?
Behöver kunna ansluta senast i S-vall om det ska göra tillräcklig nytta för mig.

Och kanske har jag ändå andra svårigheter som gör att det blir för mycket. Kan vara ett fall av vill mer än som är möjligt, men resa var det som gjorde att jag inte ens behövde fundera på om det gick i övrigt.

Det låter ju väldigt bra faktiskt. Verkar som många tycker att det är jobbigt men kommer ändå, och kan ni kan väl jag? :nailbiting::D

Jag tänker så här. Det finns ETT kritiskt element. Tar man sig bara över den enda kritiska punkt så är allt lugnt.

Det är, om man som jag, åker bilen själv o anländer gården...ser inte en kotte o måste ta sig själv in från bilen till huset. Det är ungefär...ca...20 meter? Nu hade jag "tur" att komma samtidigt som några + att det började regna så isen bröts rätt fort. Men...det tuffaste är att säga de första orden. Ja...o sedan gå de där jäkla metrarna över gårdsplan.

Men vänta nu.... @athena_arabians, förstod jag det rätt att @tornblomma inte kommer? Men..då snor jag lillhuset o sova i. ;)

Senast ändrad:
Jag tänker så här. Det finns ETT kritiskt element. Tar man sig bara över den enda kritiska punkt så är allt lugnt.

Det är, om man som jag, åker bilen själv o anländer gården...ser inte en kotte o måste ta sig själv in från bilen till huset. Det är ungefär...ca...20 meter? Nu hade jag "tur" att komma samtidigt som några + att det började regna så isen bröts rätt fort. Men...det tuffaste är att säga de första orden. Ja...o sedan gå de där jäkla metrarna över gårdsplan.

Men vänta nu.... @athena_arabians, förstod jag det rätt att @tornblomma inte kommer? Men..då snor jag lillhuset o sova i. ;)

Då har vi typ samma kritiska moment. Mitt är att köra upp med bilen och inte veta var jag ska parkera :nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh:
Kan man få en ritning @athena_arabians? :laugh:

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar