Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Vi kan väl dela på jordgubbsbiten, jag är personligen glassoman (en av mina mindre allvarliga diagnoser i mitt eget tycke) så om Svärdsjöområdet bara kan erbjuda någon form av livsmedelsbutik och värdinnan kan erbjuda ett litet utrymme frys, så kompletterar jag gärna med något sådant också.

Springer älgar i skogen? Pippar fåglarna på våren? Jag har ju babyblå även om den är halvfull (särbon :cautious:), halvfrysen i ladan som är 1/3 full, högfrysen i ladan som knappt är halvfull och stora frysboxen i lillstugan som är full till kanske 2/3 :D

Vi har väl några som inte tål laktos så någon bytta med laktosfri är väl bra.

Just ja, jag glömde säga att jag har en fullhög kyl/sval att kicka igång (det är en grej som blev kvar efter en auktion och den är ju fullt fungerande :D) så det är inga problem med att få plats med kylvaror och dricka :)

Jag är förresten ansiktsnärsynt. Nära på ansiktsblind. Undrar om man skulle kunna trycka upp tröjor med allas namn på så jag inte säger fel..? Eller om alla klär sig i olika färger så jag kan koppla färgerna till namnet? :D

Mvh Amha som mötte maken i porten när han var på väg till jobbet samtidigt som han låg och sov när jag kom in i lägenheten ett par minuter senare :crazy:

Lugn. Parkeringen är inte ens ett problem. När du svänger in på själva gårdsplan har du en lada på höger sida om dig...men sen på vänster sida så har du en gigantisk gräsmatta. @athena_arabians - Är den en fotbollsplan i storlek eller en halv? För stor...det är den.

Oklart, jag idkar inte sport :D Dock är det ca 60 m från vägen till min husknut. Jag kollade upp det eftersom jag skottar eländet för hand :meh:

Haha, utöver det där låter det som att du bor på ett helt fantastiskt ställe :)

Jag svär över det hela ibland men jag bor i paradiset :love:

Lilla gräsmattan:

Parkeringen (dvs stora gräsmattan):

Åkern (jag äger ner till den lilla röda ladan, det är pappas gamla slakteri):
13534508_254426641605926_524516906_n.jpg

Ok, senaste listan med deltagare:
athena_arabians
särbon
tanten
Ninnurur
Reykjavik
bumpo
Malin_L
Trott
Lillgrådis
Scata
Squie
Ainasoja
Sonic76
EmmaW
Magiana och Tranan
Amha
Ztsu
Dentaku
vallhund
Klara

Bestämt mig för att våga mig på att komma. Om inget inträffar. Jag tar med tält. :bump: Tar gärna med något ätbart om det saknas något.

Så roligt @Klara! Jag är en slö värdinna så jag överlåter åt @Ninnurur att med sitt Excel-blad hålla koll på det mesta :D Alla tar med själva vad de vill grilla och dricka men jag kommer att bjuda på något lätt tilltugg till välkomstdrinken (förmodligen något grillat) och det kommer att finnas rökta räkor.
Om inget annat saknas kan jag alltid baka något gott. :D

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar