Buketräff hos athena_arabians

jag har grav ångest för att outa mig och kommer kräva tystadslöfte av samtliga. :D
Hur mycket betalar du för att jag inte ska tipsa kvällstidningarna? :angel: :devil:

sedan kan det behövas lite tillbehör.
-jag kan fixa grönsallad

Till morgonens frukost behövs diverse vartefter var och ens önskemål. (Jag behöver te och ostmacka). Kan baka en sats matbröd och ta med. Resten av frukosten kan vi väl dela på?
Om det vill sig väl så flyter det in både grönsaker, frukt och bröd mm. med tidvattnet, ett kg kaffe finns det just nu, + div. smörgåspålägg mm. i frysen. :)

@tornblomma & @Saeta - när vill ni åka? Dottern hämtas på dagis kl 15 så då måste jag vara borta hemifrån ;) men om vi satsar på att åka typ senast 14:30 så hinner vi med eventuella stopp på vägen också. Funkar det? @tornblomma får väl kika på hur tågen går sen så rättar vi oss efter det :)

Ja men det låter finemang! Jag har inga speciella hållpunkter så anpassar mig efter era tider. Kan ju åka från Karlberg till Uppsala direkt antar jag? Är inte så berest åt det hållet ;)

Ja men det låter finemang! Jag har inga speciella hållpunkter så anpassar mig efter era tider. Kan ju åka från Karlberg till Uppsala direkt antar jag? Är inte så berest åt det hållet ;)
Det kan du men det kostar extratillägg eftersom det blir UL sista biten, typ :banghead: men det ska man kunna säga till om i spärren så betalar man bara tillägget, för jag antar att du har SL-kort ;)

Det kan du men det kostar extratillägg eftersom det blir UL sista biten, typ :banghead: men det ska man kunna säga till om i spärren så betalar man bara tillägget, för jag antar att du har SL-kort ;)

Nope har inte SL kort men orkar fan inte cykla till Uppsala ;) Ok jag cashar ut när jag kommer fram då!

Lite sammanfattning: Jag tänkte att räkorna fungerar som någon form av plock/förrätt medan man väntar på grillen (och sedan efter som snacks :d jag äter hellre räkor än chips :D).

Jag kommer som sagt att erbjuda två fläskfiléer och nästan två lådor vitt vin. Kan hända att det finns bål här också :angel: :p :D

Från firmafesten finns det också toast över (typ Pågens skivade lantbröd med havssalt) som finns tillgängligt som frukost. Jag kan hämta ut min gratislåda med Flora från Testagramlådan om det duger till brödet, säg till isåfall.

Eftersom någon/några kommer att komma i sådan tid att jag har hjälp med bord/stolar (kommer inte att ta jättelång tid) föreslår jag att några tar en tur upp till Ica för ev mjölk etc till frukost och kanske potatis? Eller något annat som behövs.

Kaffebryggare och vattenkokare finns det samt diverse svarta teer (med och utan smaksättning).

@tornblomma & @Saeta - när vill ni åka? Dottern hämtas på dagis kl 15 så då måste jag vara borta hemifrån ;) men om vi satsar på att åka typ senast 14:30 så hinner vi med eventuella stopp på vägen också. Funkar det? @tornblomma får väl kika på hur tågen går sen så rättar vi oss efter det :)

Kom bara ihåg att även om du ser spåren efter tåget och det verkar som om du kommit för sent , kommer det alltid något nytt tåg efter en stund, verkar precis som om de gillar att åka i varandras spår på något sätt...

Lite sammanfattning: Jag tänkte att räkorna fungerar som någon form av plock/förrätt medan man väntar på grillen (och sedan efter som snacks :d jag äter hellre räkor än chips :D).

Jag kommer som sagt att erbjuda två fläskfiléer och nästan två lådor vitt vin. Kan hända att det finns bål här också :angel: :p :D

Från firmafesten finns det också toast över (typ Pågens skivade lantbröd med havssalt) som finns tillgängligt som frukost. Jag kan hämta ut min gratislåda med Flora från Testagramlådan om det duger till brödet, säg till isåfall.

Eftersom någon/några kommer att komma i sådan tid att jag har hjälp med bord/stolar (kommer inte att ta jättelång tid) föreslår jag att några tar en tur upp till Ica för ev mjölk etc till frukost och kanske potatis? Eller något annat som behövs.

Kaffebryggare och vattenkokare finns det samt diverse svarta teer (med och utan smaksättning).

Jag pallar aldrig käka frukost, kan kanske ta med kardemummabullar från konditoriet vid mig. Asgöttiga. Ska jag också köpa några påsar räkor eller fixar du @athena_arabians så kan jag swisha pengar till dig?

Jag pallar aldrig käka frukost, kan kanske ta med kardemummabullar från konditoriet vid mig. Asgöttiga. Ska jag också köpa några påsar räkor eller fixar du @athena_arabians så kan jag swisha pengar till dig?

Jag kan absolut fixa räkor så gör vi upp sedan. Det är ju trots allt sommar och varmt så det känns bökigt om några ska ta med dem i en kylbox. Jag har järnkoll på billiga och goda räkor, jag och särbon äter som sagt kopiösa mängder av dem! :D

Potatis samt mjölk kan det hända kommer in "med tidvattnet" men där är det lite dagsformen som avgör, liksom allt annat. (Beror på hur snabb jag är att råna Konsum.) :angel:

Jag kan absolut fixa räkor så gör vi upp sedan. Det är ju trots allt sommar och varmt så det känns bökigt om några ska ta med dem i en kylbox. Jag har järnkoll på billiga och goda räkor, jag och särbon äter som sagt kopiösa mängder av dem! :D

Perfekt då införskaffar du så att det räcker åt mig också så swishar jag över pengar till dig! Hör av dig om du vill ha cash innan du handlar!

Men jag har typ massvis av räkor i frysen som bör gå åt ju! :D Har essäbok tänkt mig att de ska hålla aiolin kall på vägen :p

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 304
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka