Buketräff eller liknande i Lund?

Jag ska inte lova att jag kommer punkt 17 men ska göra mitt bästa för att dyka upp före 18 iallafall :) Hojta om det är något som tas med av mat/dryck!

Då tar jag och sätter ner foten (och tro mig, jag kan vara bestämd! ;) ) och bestämmer klockan 17.00 hos mig. Sen kan vi åka till Willys eller CityGross för att handla. Jag kan betala och till @Martina_m kan jag meddela att jag har Swish :)
Om det finns deltagare som inte kan närvara till klockan 17.00 så är de varmt välkomna senare. (Med viss risk för att denne/dessa får vänta tills vi har kommit hem.)
Vad tänker vi om dryck?

Deltagare klockan 17:00:
LadyCovergirl

Deltagare med senare ankomst:

Önskemål till inhandlingen:
tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole?
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

@the_connemara Det vill säkert Mathilde ha :bow: :D

Ah, det kanske var meningen att man ska skriva upp sig

LadyCovergirl
Araminta (Eller Ida i dagligt tal ;) )

tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole!
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

LadyCovergirl
Trott (Sandra till vardags! :p )

tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole!
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

Jag kan ta med majs om det önskas :laugh: köpte 12 st burkar från matsmart för typ inga pengar alls så har mängder :o:D

Och jag kan också tänka mig att ta nått glas vin :) Kan köpa med en flaska vitt så får vi se om nån annan också vill ha :)

LadyCovergirl
Martina_m (Martina, tro det eller ej :D) kommer med buss 16:56!

tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole!
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

Jag är nöjd så länge det finns tomat, rödlöken och creme fraiche eller gräddfil!

Och jag delar gärna en flaska rött :) jag köper med mig en iaf!

Inser att jag har en halvfull box rödvin hemma. Kan man transportera öppnade lådor utan att fläcka ner hela bussen? :confused: :p

LadyCovergirl

Flixon (Lyssnar oftast till Kattis :D) kommer kanske till 17, men för säkerhets skull anmäler jag mig sen på förhand!

tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole!
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

Jag är gärna med och delar på en flaska vitt!

LadyCovergirl
the_connemara

Flixon (Lyssnar oftast till Kattis :D) kommer kanske till 17, men för säkerhets skull anmäler jag mig sen på förhand!

tortillas
nötfärs + tacokryddor
gul lök
röd lök
ost
salsa
tzatziki-ingredienser
CF paprika&chili
majs
tomat
sallad?
vanlig gurka?
guacamole!
hårda tacoskål/-båtar?
vegetarisk färs?

Inte så noga med vad vi äter :D Är gärna med på lite rött om jag inte kör, har också en öppnad låda hemma jag gärna tar med, osäker på innehållet dock :p

@LadyCovergirl Fint, ska försöka komma ihåg o ta fram den i morgon bitti då! :)

Ingen som har något kul "lära känna varandra"-spel eller liknande? Jag gillar spel :D

@Martina_m då kan det nog hända att vi sitter på samma buss! :D Kommer med tåg från Kristianstad 16.14, så borde hitta till rätt buss på den tiden :angel:
Aha, jag hoppar på 166:an redan vid sjukhuset, så jag är redan på busen när du hoppar på. Den stannar vid Clemenstorget, men på stationens sida eller vad man ska säga ;)
Tyvärr är jag väl inte så utmärkande av mig, svart jacka liksom :D. Men jag brukar ha en halsduk/scarf med lite leopardmönster på iof. Vi ska nog hitta varandra :)!

Åh, det är ju superkul med sällskapsspel!! Ett "enkelt" och roligt spel är ju "Med andra ord!" Någon som har det??
Jag har nog nått sånt spel, inventerar när jag kommer hem! :p

@Martina_m haha okej, clemenstorget, på 25 min borde jag hitta dit :D grå jacka och förmodligen vinröd crw mössa :p du får vinka om du ser mig :)

Jag har nog nått sånt spel, inventerar när jag kommer hem! :p

@Martina_m haha okej, clemenstorget, på 25 min borde jag hitta dit :D grå jacka och förmodligen vinröd crw mössa :p du får vinka om du ser mig :)
Haha, ja på 25 min hinner du absolut ;) Men vad bra, då ska jag spana efter en vinröd mössa och grå jacka :)

Men! Det låter sjukt trevligt, men kan inte lördag kväll. Ni får ha det kul och så ska jag hålla koll på tråden så att jag kan vara med en annan gång.

I spelväg har jag:
Vad ritar Picasso?
Absolut överens
rapidough
goda grannar
monopol och monopol empire

(Och fifthy shades of Grey :o) men det är väl att ta i haha

Känner inte igen något av spelen förutom monopol (och det känns alldeles för långdraget). Vad går de ut på? :)

Känner inte igen något av spelen förutom monopol (och det känns alldeles för långdraget). Vad går de ut på? :)
Absolut överens är ett tempofyllt familjespel/partyspel som handlar om allt det som ni trodde att ni var överens om.

Du och din lagkamrat ska svara på roliga frågor, utan att visa svaren för varandra. Flytta sedan ett steg framåt för varje svar ni är överens om.

"Saker som garanterat finns i en kvinnas handväska", en enkel fråga med ett nästan självklart svar, eller... Ibland får ni även hjälpa varandra med ledtrådar, ni får visa med gester eller högt säga första bokstaven i det svar ni tänker skriva ner.

Busenkelt? Vänta bara tills du spelat! Då upptäcker du att den värld du ser, hur självklar eller hur galen den än tycks vara, ofta ser helt annorlunda ut i någon annans ögon.

Vad ritar Picasso är ett familjespel/partyspel som framkallar mycket stress, skratt och nerver. Det går ut på att din motspelare ska lista ut vad du ritar. På 45 sekunder ska han gissa rätt på så många av dina teckningar som möjligt. Men när din "ritar-stress" får en stekpanna att se ut som ett ping pong-racket eller en sol som ett ägg är det svårt att hålla sig för skratt. Och ändå har spelet precis börjat...

Goda grannar : (lite tråkigt tycker jag)
Du bor i ett villaområde och ska, för din status (och spelets) skull skaffa hus-bil-båt-partner.
Dessa uppgraderas under spelets gång från 1 till 3.
Du ska se till att dina tillgångar blir bättre, och dina motspelares sämre.
Detta ökar då man passerar sin tomt på spelplanen, och sänker motståndarna då man passerar deras tomter.
Det finns även rikligt med kort med kul texter om hur man fuskar till sig bättre tillgångar.

Först att få upp alla tillgångar till 3 vinner.

En kul detalj är att man även kan vara både 5 och 6 spelare trots att det bara finns fyra tomter.
Extra spelarna är bilförsäljare och plastkirurg, de vinner om alla bilar resp. partners når högsta status, 3.

Rapidough är ett kreativt och utmanade lagspel där man parallellt eller individuellt ska forma saker i lera. Rapidough passar för hela familjen där endast fantasi och skaparkraft sätter gränserna. Vem formar en skateboard, en tamburin eller en skottkärra snabbast? Att leka med lera har sällan varit så roligt.

Varje lag har sin egen lera och lagkamraterna ska gissa vad som formas. Den som snabbast gissar rätt får en bit av motståndarlaget. Vinnaren är den som i slutet har mest lera.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Relationer Varnar ifall det blir luddigt, vill ventilera lite. Är det fler än jag som kan känna sig så otroligt ensamma, speciellt under högtider...
Svar
18
· Visningar
3 034
Kropp & Själ Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
22 579
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan man sörja någon som fortfarande lever? Kan man sörja en relation man aldrig fick? Varning för långt och deppigt inlägg. Jag är inne...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka