Det finns en historia om Australien gömd här någonstans.Hur ska vi göra med svenska kriminella av den kalibern? Göra dom statslösa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en historia om Australien gömd här någonstans.Hur ska vi göra med svenska kriminella av den kalibern? Göra dom statslösa?
Hur ska vi göra med svenska kriminella av den kalibern? Göra dom statslösa?
Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.Jag tror att en sak som har gör att folk tar cykeln/kollektivtrafiken istället för bilen oftare är tid. Folk har ofta ont om tid. Sen har iaf jag ont om energi. Det är så mycket i mitt liv som dränerar min energi så jag har inte marginal för att cykla överallt alltid. Jag gör mitt bästa men i slutändan kan jag inte offra mig själv.
Speciellt föräldrar med barn som inte klarar sig själva. Att då lägga extra tid (som man inte har) på att cykla en sträcka som man visserligen klarar av att cykla men som tar mer tid än att ta bilen finns inte riktigt på kartan. Sen måste många ha barnen med sig och bor i ett trafikerat område så känns det tryggare (och enklare) att ta bilen än att låta små barn cykla även om man cyklar med dem.
Och jag har ett miljövänligt förslag på hur vi löser frakten så att säga:Det finns en historia om Australien gömd här någonstans.
Hur ska vi göra med svenska kriminella av den kalibern? Göra dom statslösa?
Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.
Håller inte en elcykel längre än ett år?Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.
Nej du får gärna ifrågasätta men att börja ifrågasätta något som jag ser men inte du där jag dessutom säger att det är min observation som gäller en begränsad yta är faktiskt bara oförskämt. Du säger antingen att jag hittar på eller så anser du att jag är blind.Du skriver på ett diskussionsforum men vill inte bli ifrågasatt? Okej.
Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.
Joo men ska jag anstränga mig för klimatet och cykla vill jag fan inte få håret förstört också googlade nu och fanns ju cyklar än 30 men ändå väldigt dyrt. Dessutom hade jag bara kunnat använda den april-juni och typ aug-sep så väldig dyr kostnad för så kort tid och tar lång tid innan det betalat av sig.Ja, folk säger att man ska skaffa en elcykel men de är ju jättedyra! Sen finns det vanliga hjälmar till betydligt lägre pris än en Hövding.
Håller inte en elcykel längre än ett år?
Joo men ska jag anstränga mig för klimatet och cykla vill jag fan inte få håret förstört också googlade nu och fanns ju cyklar än 30 men ändå väldigt dyrt. Dessutom hade jag bara kunnat använda den april-juni och typ aug-sep så väldig dyr kostnad för så kort tid och tar lång tid innan det betalat av sig.
Allt handlar ju inte bara om pengar heller utan om att kunna dra sitt strå till stacken i den mån man kan. Om allt var enkelt, billigt och inte krävde något hade vi inte stått inför detta problemet till att börja med. Det ÄR skillnad på "det blir lite obekvämt" och på "det är omöjligt".Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.
Allt handlar ju inte bara om pengar heller utan om att kunna dra sitt strå till stacken i den mån man kan. Om allt var enkelt, billigt och inte krävde något hade vi inte stått inför detta problemet till att börja med. Det ÄR skillnad på "det blir lite obekvämt" och på "det är omöjligt".
Jo men det tar ju minst ett år innan den betalat sig och säg att jag kanske byter jobb och inte längre går att cykla = köpt och betalat den helt i onödan.Håller inte en elcykel längre än ett år?
Och jag ser inte hur vi förorsakar det genom att premiera kollektivtrafik/cykel till de som har möjlighet att nyttja det.Nä, allt handlar inte om pengar. Det handlar om energi, tid och mående (fysiskt och mentalt) också.
Jag har inga problem med att utländska medborgare blir utvisade vid brott. Men jag förstår inte vad blåbrun regering kan göra för att mottagningsländer ska ta emot dessa? Eller hur/var de ska dumpas?Får man bara ha en lösning på problemet? Självklart har man olika straff beroende på om personen som begår brottet är svenska medborgare eller inte! Vi ska väl inte behöva lägga pengar på att spärra in och försörja en person som inte är svensk medborgare när vi kan skicka hem personen till det land hen är medborgare. En person som är svensk medborgare har Sverige en annan skyldighet att hantera. I det fallet enligt lagen (böter, fängelse etc).
Och jag ser inte hur vi förorsakar det genom att premiera kollektivtrafik/cykel till de som har möjlighet att nyttja det.
Om något så hade nog frisk luft, motion, minskad luftförorening osv ökat välbefinnandet för en stor majoritet.
Jag har inga problem med att utländska medborgare blir utvisade vid brott. Men jag förstår inte vad blåbrun regering kan göra för att mottagningsländer ska ta emot dessa? Eller hur/var de ska dumpas?
förstår att det är svårt att svara på min fråga. Då vet jag.Sluta kalla det blåbrun. Det blir bara fånigt. SDs färg är gul. Och högst sannolikt blir det inte SD i regering vilket gör regeringen till en blå regering. Det blir lika lite en blåbrun regering som regeringen de senaste åren varit en sosse+kommunistregering.