Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.dn.se/sverige/sa-forsokte-utlandska-aktorer-paverka-arabisktalande-svenskar-infor-valet/

Snacka om att detta kommer föda fientlighet. Och dessutom kanske det blir en ögonöppnare, vi har en stor grupp människor i Sverige som inte överhuvudtaget delar våra officiella värderingar. Jag skriver officiella eftersom det finns olika i vårt land.

Vi får hoppas ögonöppnaren funkar. Tills vidare är jag mest glad över att inte ha några barn.

Jag är SÅ ARG idag över hur många som har röstat mot solidaritet och jämlikhet. SÅ SATANS JÄVLA ARG PÅ ALLA MÄN som inte har någon aning om hur det är att vara kvinna, gå igenom abort eller förlossning, jobba på golvet i vården. Som inte har någon jävla aning om hur det är att vara HBTQI+ eller icke-vit. Som bara glider på sina satans privilegier, vill ha billigare bensin och kastar andras liv och hälsa framför tåget. Eller vill kräma ut ännu mer av sina redan svinhöga löner så de kan köpa dyrare klockor och skiter i vilket parti det samarbetas med. Skiter i miljön bara det byggs fler parkeringsplatser i city. Så JÄVLA ARG på er idag. Vuxna, manliga, etablerade politiker som sitter och hånar oroliga tonårstjejer på Twitter och plötsligt ekar Gretas ord på flera fronter samtidigt - how dare you?! Ja, hur fan har ni mage egentligen?

Tack för mig nu gräver jag ner mig i en burk med glass.

Jag är SÅ ARG idag över hur många som har röstat mot solidaritet och jämlikhet. SÅ SATANS JÄVLA ARG PÅ ALLA MÄN som inte har någon aning om hur det är att vara kvinna, gå igenom abort eller förlossning, jobba på golvet i vården. Som inte har någon jävla aning om hur det är att vara HBTQI+ eller icke-vit. Som bara glider på sina satans privilegier, vill ha billigare bensin och kastar andras liv och hälsa framför tåget. Eller vill kräma ut ännu mer av sina redan svinhöga löner så de kan köpa dyrare klockor och skiter i vilket parti det samarbetas med. Skiter i miljön bara det byggs fler parkeringsplatser i city. Så JÄVLA ARG på er idag. Vuxna, manliga, etablerade politiker som sitter och hånar oroliga tonårstjejer på Twitter och plötsligt ekar Gretas ord på flera fronter samtidigt - how dare you?! Ja, hur fan har ni mage egentligen?

Tack för ditt ”utbrott”! Precis så känner jag!

Snacka om att ha fördomar.

Detta onyanserade buke...

Jag tänker att i @Voeuxs omgivning så är det nog så demografin ser ut. Därmed nyanserar hon bilden, eftersom många andra skriver om sina omgivningar och hur de röstat. Vill du nyansera kanske du ska skriva mer om din egen omgivning och dina egna känslor kring vad de olika personerna i den röstat på?
Varför? Jag tycker det var fördomsfullt.

Jag har uppenbarligen inte samna erfarenhet av just män som inte röstat på det röda laget.

En har rätt till sina åsikter, och tro mig, jag kan vara nyanserad. Men här går gränsen för vad jag accepterar och slutar vi reagera på rasism, när kvinnors rättigheter går bakåt och vuxna hånar barn så ligger vi fan risigt till. Bättre kan vi, oavsett partitillhörighet.
Ja absolut. Och jag reagerade på din gräns och onyanserade bild. Och hoppas det inte är dessa åsikter du får upp i ansiktet vid en middag med vänner.

...då får vi verkligen hoppas att alla hela-landet-ska-leva-politiker gör sitt jobb så att det går att leva på landsbygden. Så slipper det bl lika hård konkurrens om de dyra stadsvillorna om färre behöver dit och trängas, menar jag.
Verkligen... Det här är inte ens ett villaområde mitt i någon stad, utan i förorten. Förvisso förort till Sthlm, vilket innebär att det i den kommunen bor fler personer än vad det gör i många andra städer meeeen ja. Dyrt nu. Och hyresrätterna ska såklart ombildas till bostadsrätter så att det krävs många(!) år innan chans på hyresbostad samtidigt som den billigaste lägenheten (då snackar vi 17kvm utan balkong) kostar över en miljon. I en förort. Och samtidigt sitter folk och påstår att det är ett problem att bostäder i Stockholms län just nu sjunker i pris. "Snart går det nog åt rätt håll igen" sitter de och säger, alla som vill göra bostadskarriär.

Själv hoppas jag på att kunna flytta till någon lite mindre stad om något år i alla fall. Får se lite hur det blir med det. Känns så bökigt just med jobb och allt. Hade det varit möjligt att bo lite mer var som helst i landet hade jag absolut inte stannat kvar här.

Verkligen överallt, som sagt känns helt orimligt hur det osar negativitet och allmänt sunkig människosyn. Om nu inte SD är ett rasistiskt parti så är ju uppenbart många av människorna i kommentarsfält öppet rasistiska och misgyna, och de hyllar ju SD.
Jag måste leva under en sten. Läser nyheter, dock inte på FB . Jag har verkligen inte den erfarenheten.

Det mest negativa och nedlåtande om andra människor jag läst är på Buke.. Därför jag till slut började skriva här.

Jag måste leva under en sten. Läser nyheter, dock inte på FB . Jag har verkligen inte den erfarenheten.

Det mest negativa och nedlåtande om andra människor jag läst är på Buke.. Därför jag till slut började skriva här.
Oj. Verkligen oj!
Jag jobbar bland annat med sociala medier och det är ett jäkla skit. Alla hatinlägg som kommer upp så fort det handlar om klimat, jämställdhet eller migration. Eller varför inte folkbildning. Hat och grova påhopp överallt, på folk som i all välmening försöker göra gott. Som tjejen som @Voeux syftade på, som uttryckte oro för klimatet och blev påhoppad av vuxna svenska män på twitter. Det är verkligen bedrövligt och så oerhört tröttande.

Oj. Verkligen oj!
Jag jobbar bland annat med sociala medier och det är ett jäkla skit. Alla hatinlägg som kommer upp så fort det handlar om klimat, jämställdhet eller migration. Eller varför inte folkbildning. Hat och grova påhopp överallt, på folk som i all välmening försöker göra gott. Som tjejen som @Voeux syftade på, som uttryckte oro för klimatet och blev påhoppad av vuxna svenska män på twitter. Det är verkligen bedrövligt och så oerhört tröttande.
Jag läser inte sånt eftersom människor tenderar vara stolliga.

Läser endast kommentarer när vänner postar inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar