Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Då måste du vara äldre än mig som är över 50 och/eller inte bo i Stockholm :)
Ja stockholm har nog varit svårt med bostad längre än så :)

År 2005 var jag 18 år och fick jobb och bostad lätt som en plätt i en stor stad några år senare blev det bostadsbrist även där :/

Är vi på punkt 7 nu

GalagoSD.webp

Ja stockholm har nog varit svårt med bostad längre än så :)

År 2005 var jag 18 år och fick jobb och bostad lätt som en plätt i en stor stad några år senare blev det bostadsbrist även där :/
Då förstår jag. Jag är 20 år äldre än dig och när jag fick mitt första hyreskontrakt som 22-åring var jag bland de första i vänkretsen med eget förstahandskontrakt. Den lägenheten var 15 kvm.

Fast svenskar (alla födda här tex) som begår brott är ju VÅRT problem. Invandrade kriminella är inte vårt problem egentligen. Det bör ju vara deras hemländers problem. Svenskar som begår brott utomlands bör ju avtjäna sitt straff här i Sverige och inte belasta andra länder.
@Smoothi skriver att svenskt medborgarskap ska kunna dras in om man begår brott, då gäller det ju även de som är födda i Sverige.

Då förstår jag. Jag är 20 år äldre än dig och när jag fick mitt första hyreskontrakt som 22-åring var jag bland de första i vänkretsen med eget förstahandskontrakt. Den lägenheten var 15 kvm.
Oj!
Kan bara tänka mig hur det är för unga i Stockholm nuförtiden då 😟

Nu är det ju några här som är oroliga för dina barn. Men tanke på skolvalet så röstar ungdomarna på M 27% och på SD 21%, S 16%. Överraskande säger experter. Själv ser jag det som naturligt då det är förnedringsrån, skjutningar kring skolor m.m. Så ni föräldrar vet nog inte vad era barn "röstar" på eller egentligen tycker o tänker

Det gör ont i hjärtat att tänka på mina äldre släktingar som åkte och plockade upp flyktingar från Norge som flydde från nazisterna och nu släpper vi in nazismen i värmen igen. 😔
Min farfar var med... Och pratade om det sina sista 6 år, när demensen tyvärr slagit till. Han upprepade mycket från den tiden, de låg i fält. <3 Huset som min bror idag äger, var under krigstiden sambandscentral, farfar som var officer, lät ändå de högre officerarna bo där och bodde själv med mannarna i tält i dungen intill, där vi som barn årtionden senare var ute och väckte vårt intresse och respekt för djur och natur med farmor. Vi låg på mage och studerade myrstigar, där myrorna bar bladdelar, tallbarr och så vidare under tiden vi drack saft, åt bullar och matade ekorrarna med mariekex... <3

De ligger nu sedan länge i minneslunden vid byns kyrka... Tack o lov, frid över deras minne. <3

Det gör ont i hjärtat att tänka på mina äldre släktingar som åkte och plockade upp flyktingar från Norge som flydde från nazisterna och nu släpper vi in nazismen i värmen igen. 😔
Mm, mina morföräldrar hade judiska bekanta som flydde från Tyskland och Danmark över till Skåne. En tröst i eländet är att de är döda och borta nu, och åtminstone slipper se utvecklingen... :cry:

Har nog inte gett uttryck för att jag även är mycket är oroad för vad en regering med SD-inflytande kommer att innebära för kulturliv och akademi. Det går såklart i led med allt det andra som bara skriker i kroppen för att det är så fel. Men ändå värt att nämna i sig.

Har nog inte gett uttryck för att jag även är mycket är oroad för vad en regering med SD-inflytande kommer att innebära för kulturliv och akademi. Det går såklart i led med allt det andra som bara skriker i kroppen för att det är så fel. Men ändå värt att nämna i sig.
Jag fattar inte det heller, med tanke på att man som Sverigedemokrat skulle värna om svenska traditioner och kulturliv, med tanke på vår nordiska historia.

Men det är säkert något jag har missförstått, att nordisk historia, kultur och tradition skulle ligga i deras intresse....

Jag är van att vara ovetande. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar