Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gällde inte återinvandringen dom som har levt här länge som fortfarande går på försörjningsstöd? Inte dom som arbetar och försörjer sig själva. Så har jag uppfattat det när Åkesson har förklarat.

Han har ju kritiserat migrationsverket för att utvisa de som arbetar och låtit de som begår brott stanna. Nu har inte jag lyssnat så mkt på SD men av det lilla jag hört är det den uppfattningen jag fått.

Det säger ju sig självt att Sverige går under om Alla skulle återinvandra. Jag ser inte hur det skulle gå till och hur det skulle kunna gå igenom riksdagen. Kan inte tänka mig att L skulle låta det passera.

Gällde inte återinvandringen dom som har levt här länge som fortfarande går på försörjningsstöd? Inte dom som arbetar och försörjer sig själva. Så har jag uppfattat det när Åkesson har förklarat.

Han har ju kritiserat migrationsverket för att utvisa de som arbetar och låtit de som begår brott stanna. Nu har inte jag lyssnat så mkt på SD men av det lilla jag hört är det den uppfattningen jag fått.

Det säger ju sig självt att Sverige går under om Alla skulle återinvandra. Jag ser inte hur det skulle gå till och hur det skulle kunna gå igenom riksdagen. Kan inte tänka mig att L skulle låta det passera.
Så har jag också tolkat det. Begå brott = utvisning. Inte försörja sig själv och inte integrera sig på x antal år = utvisning. Jobbar du = stanna. Men så kanske det inte är då.

Så har jag också tolkat det. Begå brott = utvisning. Inte försörja sig själv och inte integrera sig på x antal år = utvisning. Jobbar du = stanna. Men så kanske det inte är då.
Jag känner att det kommer att gå väldigt smärtfritt att bekäpa gängkriminella. För det vill alla partier från höger till vänster. SD mfl vill utvisa, S vill låta polisen leta vapen i källare utan tillstånd och riva sk utsatta områden, minska invandring vill de flesta partier

Jag känner att det kommer att gå väldigt smärtfritt att bekäpa gängkriminella. För det vill alla partier från höger till vänster. SD mfl vill utvisa, S vill låta polisen leta vapen i källare utan tillstånd och riva sk utsatta områden, minska invandring vill de flesta partier

Att bekämpa gängkriminalitet är en väldigt mycket mer komplex fråga än "hårda tag" vilket folk nog kommer inse väldigt snart. Att bekämpa fattigdom, klassklyftor och skapa bättre integration är väl inte lika sexigt att skandera som "ut med packet".

Jag är iaf tacksam att bo i en kommun där SD backar, tack för det.

Var ska du utvisa de som är svenskar då? Jag gissar att majoriteten av de gängkriminella är svenskfödda och inte invandrade.

Att bekämpa gängkriminalitet är en väldigt mycket mer komplex fråga än "hårda tag" vilket folk nog kommer inse väldigt snart. Att bekämpa fattigdom, klassklyftor och skapa bättre integration är väl inte lika sexigt att skandera som "ut med packet".

Gäng- och klankriminalitet är ju tyvärr något man blundat för och låtit växa sig starkt. Jag tror aldrig vi blir av med det.

Var ska du utvisa de som är svenskar då? Jag gissar att majoriteten av de gängkriminella är svenskfödda och inte invandrade.
De får man fängsla. Dubbelt straff om det är gängrelaterat. Nej man blir inte vårdad av att sitta i fängelse, men man skyddar den icke kriminella befolkningen genom att låsa in den här personen. Sen om hen är 40-50+ när hen kommer ut är hen antagligen lugnare, flera äldre fd gängkriminella säger ju själva att efter typ 30 orkar de inte längre hålla på.

Jag håller med jag tror snarare det blir kommer bli mer kriminalitet nu.

De får man fängsla. Dubbelt straff om det är gängrelaterat. Nej man blir inte vårdad av att sitta i fängelse, men man skyddar den icke kriminella befolkningen genom att låsa in den här personen. Sen om hen är 40-50+ när hen kommer ut är hen antagligen lugnare, flera äldre fd gängkriminella säger ju själva att efter typ 30 orkar de inte längre hålla på.
Fast nu var det utvisning av kriminella som var frågan, inte om de ska fängslas eller inte.

Gäng- och klankriminalitet är ju tyvärr något man blundat för och låtit växa sig starkt. Jag tror aldrig vi blir av med det.

Det tror inte jag iheller, däremot gäller det verkligen att satsa på skolor och fritidsgårdar för att förhindra att barn och ungdomar värvas in i organisationer.

I Malmö finns det 355 barn som är hemlösa, i det stora helar det en piss i Nilen och det är skamligt att man inte har en lösning på det.

Det tror inte jag iheller, däremot gäller det verkligen att satsa på skolor och fritidsgårdar för att förhindra att barn och ungdomar värvas in i organisationer.

I Malmö finns det 355 barn som är hemlösa, i det stora helar det en piss i Nilen och det är skamligt att man inte har en lösning på det.
Alltså samhället är lägligt tufft även för barn och ungdomar med svenskfödda föräldrar det är svårt att få jobb svårt att få boende utan föräldrar med tjock plånbok det är klart det föder stress och utanförskap.

Förr kunde man gå in och få sig ett jobb och en lägenhet efter studenten det skapade trygghet för individen och då också samhället.

Dagens unga tycker jag så förbannat synd om.

Är inte fritidsgårdar rena rekryteringskontoret för gängkriminella? Eller är det nån slags urban myt? Håller med om skolan dock. Sport är också ett bra verktyg. Samt lumpen!! Alla borde göra det. Tyvärr får man ju inte det om man begått brott vilket många kanske hinner göra i och med att de rekryteras som så himla unga.

Hemlöshet är bara tragiskt och inget som borde förekomma i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar