Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså samhället är lägligt tufft även för barn och ungdomar med svenskfödda föräldrar det är svårt att få jobb svårt att få boende utan föräldrar med tjock plånbok det är klart det föder stress och utanförskap.

Förr kunde man gå in och få sig ett jobb och en lägenhet efter studenten.
Jag tog studenten 2009, fick inget jobb. Hade inga föräldrar som kunde varken försörja mig eller hjälpa mig in till jobb heller. Så det drabbar som du säger alla. Nån lägenhet/eget boende var det inte tal om heller.

Jag gissar att majoriteten av de gängkriminella är svenskfödda och inte invandrade.
Det tror inte jag. Sen hoppas jag att man gör om lagen så att invandrare inte får svenskt medborgarskap förren efter 20år men att dom får ändå samma rättigheter som dom med svenskt medborgarskap. Då blir det lättare att utvisa dom om dom begår brott. Sen ska det även gå att ta tillbaka ett svenskt medborgarskap även efter 20år om det visar sig att dom tänkt eller begått brott. Jag välkomnar invandrare som vill göra rätt för sig. Komma hit och jobba, betala skatt, och leva efter sunt förnuft som de flesta svenskar gör.

Jag tog studenten 2009, fick inget jobb. Hade inga föräldrar som kunde varken försörja mig eller hjälpa mig in till jobb heller. Så det drabbar som du säger alla. Nån lägenhet/eget boende var det inte tal om heller.
Det är så fel 😑

Jag är född precis så jag tillhörde den allra sista skaran ungdomar som kunde ringa en hyresvärd och få kolla på ett par lägenheter dagen efter och även få jobb som 18 åring efter några telefonsamtal under EN dag.

Det tror inte jag. Sen hoppas jag att man gör om lagen så att invandrare inte får svenskt medborgarskap förren efter 20år men att dom får ändå samma rättigheter som dom med svenskt medborgarskap. Då blir det lättare att utvisa dom om dom begår brott. Sen ska det även gå att ta tillbaka ett svenskt medborgarskap även efter 20år om det visar sig att dom tänkt eller begått brott. Jag välkomnar invandrare som vill göra rätt för sig. Komma hit och jobba, betala skatt, och leva efter sunt förnuft som de flesta svenskar gör.
20 år? Du vet att dom flesta inte är kriminella va?

Det är så fel 😑

Jag är född precis så jag tillhörde den allra sista skaran ungdomar som kunde ringa en hyresvärd och få kolla på ett par lägenheter dagen efter och även få jobb som 18 åring efter några telefonsamtal under EN dag.
Lyx 😄 jag sökte flera hundra jobb men det gick liksom inte. Idag lär det vara än värre :/

Till den rimliga kostnaden av 2000-5000 kr per dygn - eller omkring en miljon om året. Oräknat kostnaderna för rättsväsendet - men de beror ju på om man bryr sig om sådant pjoller som rättegångar etc. Bryr man sig om sådant är kostnaden ung den dubbla
Jaha tycker du att vi ska släppa de fria eller? Eller så får man acceptera att det kostar med rättegångar och fängelse. De orsakar garanterat mer kostnader i samhället och lidande om de får gå lösa.

Då är du även för att svenskar ska kunna fråntas sitt medborgarskap pga kriminalitet? Ska vi dra gränsen vid rödljuskörning? Gå mot rött ljus? Fuska i deklarationen?

Då är du även för att svenskar ska kunna fråntas sitt medborgarskap pga kriminalitet? Ska vi dra gränsen vid rödljuskörning? Gå mot rött ljus? Fuska i deklarationen?
Fast svenskar (alla födda här tex) som begår brott är ju VÅRT problem. Invandrade kriminella är inte vårt problem egentligen. Det bör ju vara deras hemländers problem. Svenskar som begår brott utomlands bör ju avtjäna sitt straff här i Sverige och inte belasta andra länder.

Det är så fel 😑

Då måste du bo på något väldigt litet ställe. Jag fick ställa mig i kö hos bostadsförmedlingen och vara beredd på att vänta flera år. De jobb som fanns krävde visserligen inte så stor erfarenhet men var vikariat. Jag var 34 år när jag fick min första fasta anställning.

Man ser inte om en person är kriminell. Däremot kan det utkristallisera sig med tiden.

Då måste du bo på något väldigt litet ställe. Jag fick ställa mig i kö hos bostadsförmedlingen och vara beredd på att vänta flera år. De jobb som fanns krävde visserligen inte så stor erfarenhet men var vikariat. Jag var 34 år när jag fick min första fasta anställning.
Nej jag bodde i en av Sveriges största städer då :)
Kikade på tre olika lägenheter innan jag bestämde mig och ringde runt på olika jobb tills jag fick ett ,visserligen tjänade jag inte mycket men det var ett fast jobb.

Nej, vi ska satsa pengar på att se till att de inte hamnar i kriminalitet från första början.
Håller med dig. Det måste göras klart och tydligt att vi inte har samma lagar som det land vederbörande kommer ifrån. Sedan får dom skriva på ett kontrakt att dom uppfattat att dom ska sköta sig och att begår som brott och blir dömda så blir det utvinsning.

Nej jag bodde i en av Sveriges största städer då :)
Kikade på tre olika lägenheter innan jag bestämde mig och ringde runt på olika jobb tills jag fick ett ,visserligen tjänade jag inte mycket men det var ett fast jobb.
Då måste du vara äldre än mig som är över 50 och/eller inte bo i Stockholm :)

Nu har jag också sett klippet med hon från SD som försökte rädda upp sitt fyllenazistuttalande och ja, herregud. Även om man bortser från nazistdelen (tror inte för en sekund på hennes ursäkt) så är det ju bara pinsamt med en politisk profil som är så uppenbart dyngrak, försöker hälla champagne i munnen på reportern och bara allmänt beter sig som en tonåring på sin första fylla typ. Hela klippet fladdrade förbi i mitt flöde på FB, om någon mer vill se: https://fb.watch/fv_PWAPP1r/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?