Jag tror att ALLA demokratiska partier vill göra landet bra att leva i för alla, de har bara olika åsikter om hur vägen dit ska gå.
Fast nej alla partier vill INTE göra det bättre för ALLA att leva i Sverige. Det finns gott om förslag som skulle kunna försämra live för kvinnor bland annat. Kanske inte mig precis just nu men min dotter. Kommer aborträtten finnas kvar i sin nuvarande form om 15-20 år? Nej inte om vissa partier får sin vilja igenom.
Kommer personer som vill leva med någon av samma kön eller byta kön ha samma rättigheter som andra? Nej inte om några partier får sin vilja igenom.
Kommer de som flyr från krig och förtryck och kommer till sverige få skydd? Nej inte om ett parti får bestämma.
Kommer de som inte håller med den styrande majoriteten i landet få tala om sina åsikter fritt? Nej inte om ett parti får bestämma. (Idag får man men många hotas redan idag till livet på grund av de står emot emot detta parti).
På vilket sätt blir det bättre för kvinnor, homosexuella, transsexuella, invandrare och meningsmotståndare om detta händer?