Tror jag säkert de skulle göra om de ansåg att Ms förslag är bra och för att SD inte ska ha något att säga till om.Det skulle S aldrig göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag säkert de skulle göra om de ansåg att Ms förslag är bra och för att SD inte ska ha något att säga till om.Det skulle S aldrig göra
Ja eller lika maktkåta som Löven. Men han insåg ju tillslut att han inte klarade jobbet. För SD plockade ner honom på jordenNä, och det finns en viss finess med det för framtiden för vårt land. Men jag tror inte SD är beredda att släppa sitt nyvunna finrum. Tänk de
kanske blir lika maktkåta som Ulf själv nu när de står där?
Men M:s förslag är inte bra för S eftersom det innehåller skattesänkningar. S är ju skattehöjar fansTror jag säkert de skulle göra om de ansåg att Ms förslag är bra och för att SD inte ska ha något att säga till om.
Har du inte följt S senaste mandatperioderna utan fastnat i nåt gammalt mantra?Men M:s förslag är inte bra för S eftersom det innehåller skattesänkningar. S är ju skattehöjar fans
Är det inte så att SD får som dom vill annars blir inte Ulf statsminister
S ville ha en skatt för att kunna stärka förmågan inom försvaret, en sk beredskapsskatt. Den skulle påverka de mest rika i landet. Där ingår väl få SD:are för många är arbetslösa och sjukpensionärer.Men M:s förslag är inte bra för S eftersom det innehåller skattesänkningar. S är ju skattehöjar fans
Detta är väl ändå hittepå.Där ingår väl få SD:are för många är arbetslösa och sjukpensionärer.
Det är många från de grupperna som röstat på SD! https://arbetet.se/2022/09/22/s-for...9EFSaGOHNv9oKv6XWRSFR56pi5DoQmXwEfOLR3kSj-uuwDetta är väl ändå hittepå.
Absolut men det är något helt annat rent statistiskt.Det är många från de grupperna som röstat på SD! https://arbetet.se/2022/09/22/s-for...9EFSaGOHNv9oKv6XWRSFR56pi5DoQmXwEfOLR3kSj-uuw
Fast det där går åt andra hållet också, jag tycker rent generellt att det är trist med personangrepp på partiledare oavsett vilket parti de tillhör.Jag tycker det är så märkligt att det ska hatas på politiker som driver sitt partis politik. Är du moderat så är det väl självklart att du inte har samma åsikt som en socialdemokrat om hur landet ska skötas. Men att hata och håna motsatt partiledare för att dom följer sin värdegrund. Hela socialdemokratin bygger ju på att vi ska hjälpas åt att betala välfärden. Alltså betala ordentligt med skatt. Det framförs av motståndarna som att S på något sätt "lurar" medborgarna. Det är ju hela grunden att dela på bördan. Högern har ju en annan syn. Men den förklaras sällan av deras väljare. Det ska bara hatas på att skatten är hög.
Här står samma i stort sett: "Vallokalsundersökningen visar att Sverigedemokraterna är största parti bland arbetslösa, 30 procent, och näst störst bland väljare med sjuk- eller aktivitetsersättning, 27 procent. Störst bland den gruppen är Socialdemokraterna med 28 procents stöd."Absolut men det är något helt annat rent statistiskt.
Ja jag vet det . Men att en stor del av de arbetslösa röster på SD är inte samma sak som att en stor del av SD-röstarna är arbetslösa. Väldigt viktig skillnad.Här står samma i stort sett: "Vallokalsundersökningen visar att Sverigedemokraterna är största parti bland arbetslösa, 30 procent, och näst störst bland väljare med sjuk- eller aktivitetsersättning, 27 procent. Störst bland den gruppen är Socialdemokraterna med 28 procents stöd."
https://www.dagensarena.se/innehall...tslosa-handlar-om-grupper-som-fatt-det-samre/
Och nej, det innebär såklart inte att alla deras väljare är det, men många har uppfattat SD som ett parti som kommer värna deras intressen bättre.
Skrev ju ungefär det på slutet i inlägget du svarade på nu. Många är ju också LO-medlemmar där SD och S väl är ungefär lika stora. Och åtminstone förra valet så visade statistiken att väljarskaran är lågutbildad. Så det är ju oftast inte en grupp som gynnas av M-politik liksom, om man inte bara vill fokusera på minskad invandring och hårdare straff, typ.Ja jag vet det . Men att en stor del av de arbetslösa röster på SD är inte samma sak som att en stor del av SD-röstarna är arbetslösa. Väldigt viktig skillnad.
Finns fler tänkbara regeringsunderlag än en regering med stöd av SD.Eftersom SD är störst i högerblocket så kan dom ju rösta nej tex i butgeten och då plötsligt faller ju Ulf. Om nu SD inte får som dom vill
Och det jag skrev var att det är trist att anklaga folk som följer sin politiska agenda. Men du läste genast in någon form av anklagelse. Mot det parti du gillar. Så var min poäng bevisad.Fast det där går åt andra hållet också, jag tycker rent generellt att det är trist med personangrepp på partiledare oavsett vilket parti de tillhör.
Jag tror att ALLA demokratiska partier vill göra landet bra att leva i för alla, de har bara olika åsikter om hur vägen dit ska gå.
Och vi väljare ska vara glada över att det finns människor som vill satsa på att vara politiker, som vill driva Sverige framåt och sluta kalla politiker maktkåta och dylikt.
Jag tror att vid sidan av SD är politikerföraktet en av de farligaste inslagen i vårt samhälle och de är ju tyvärr tätt sammanlänkade.
Alltså, i egenskap av transperson vägras jag vård redan idag, när jag anmälde det så rycks det på axlarna och inget händer. Jag är på riktigt livrädd för vad som redan händer när öppet transhat tillåts, försvaras och tom hejas på från statlig medias håll (SVT är hejare på att ge transhatarna plats utan ifrågasättande, tex)Vägran av en läkare eller vården att vägra att behandla LGBTQI personer? Överdriver jag? Idag absolut. Om tio år? Kanske inte.
Nej det gjorde jag faktiskt inte men visst, jag spann vidare på ett sätt som inte relaterade till ditt inlägg.Och det jag skrev var att det är trist att anklaga folk som följer sin politiska agenda. Men du läste genast in någon form av anklagelse. Mot det parti du gillar. Så var min poäng bevisad.
Ja, det är ett ganska talande exempel på hur något sånt lyckas få genomslag i traditionella medier (och i debatten i stort känns som att den saknar konsekvenstänk, ja jättekul för dig att du vill problematisera vad som händer med det "kvinnliga könet" vid ett transinkluderande, mindre kul för alla vars livsnödvändiga behandling ifrågasätts till följd av det )Alltså, i egenskap av transperson vägras jag vård redan idag, när jag anmälde det så rycks det på axlarna och inget händer. Jag är på riktigt livrädd för vad som redan händer när öppet transhat tillåts, försvaras och tom hejas på från statlig medias håll (SVT är hejare på att ge transhatarna plats utan ifrågasättande, tex)